اخبار فرش ماشینی

۳۵۰ میلیون مترمربع پارچه به کشور وارد می شود

رئیس اتحادیه صنفی کارفرمایان نساجی اصفهان با بیان اینکه واردات پارچه کشور ۳۵۰ میلیون مترمربع است، گفت: با ورود تکنولوژی‌ به صنعت امکان تولید این میزان پارچه در کشور ایجاد می‌شود

حاتم شاه‌کرمی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه صنعت نساجی اصفهان با اشاره به اینکه از هشت هزار واحد صنعتی استان اصفهان تعداد دو هزار و ۲۰۰ مربوط به واحدهای نساجی است، اظهار داشت: میزان مصرف محصولات نساجی در کشور ۱.۴ میلیارد دلار است که ۸۵۰ میلیون دلار از این میزان در کشور خودمان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۳۰ هزار نفر در سطح استان اصفهان در حرفه نساجی فعالیت‌ می‌کنند، افزود: ۷۵ درصد فرش ماشینی کشور، ۶۵ درصد پارچه چاپی، ۹۰ درصد باند و گاز و ۵۰ درصد الیاف مصنوعی در استان اصفهان تولید می‌شود.

رئیس اتحادیه صنفی کارفرمایان نساجی استان اصفهان تاکید کرد: با وجودیکه برخی دولت‌ها از جمله کشور خودمان برای پیشرفت کشور و اشتغال‌زایی بیشتر به صنایع اتکاء دارند صنعت درآمدزایی همچون نساجی نادیده گرفته شده در حالیکه این صنعت مقدمه گام نهادن دنیا در راه صنعتی شدن است.

وی ادامه داد: با وجود اهمیت کمتر، به این صنعت توسط مسئولان این صنعت ۱۳ درصد اشتغال کشور را برعهده دارد درحالیکه تنها پنج درصد از سرمایه‌گذاری کشور به این صنعت اختصاص یافته است.

شاه کرمی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تغییر شدید نرخ ارز، افزایش تحریم‌های خارجی، عدم همکاری بانک‌ها برای ارائه تسهیلات و افزایش نرخ حامل‌های انرژی مشکلاتی برای این صنعت ایجاد کرد، ابراز داشت: با توجه به مذاکرات انجام‌شده در دولت یازدهم امیدواریم با باز شدن قفل تحریم‌ها و ارائه تسهیلات بانکی مشکلات شاغلان این صنعت رفع شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نیازمند تغییر فناوری و بهسازی خطوط تولید منسوجات هستیم

وی با بیان اینکه برای رسیدن به مرحله خودکفایی در صنعت نساجی نیازمند تغییر فناوری و بهسازی خطوط تولید هستیم، افزود: در پساتحریم، طرح توسعه و بهسازی این صنعت باید با جدیت دنبال شود تا شاهد رشد روزافزون این صنعت در کشور باشیم.

رئیس اتحادیه صنفی کارفرمایان نساجی استان اصفهان با بیان اینکه واردات پارچه کشور ۳۵۰ میلیون مترمربع است، گفت: با ورود تکنولوژی‌های جدید به صنعت امکان تولید این میزان پارچه در کشور خودمان ایجاد می‌شود.

احداث شهرک تخصصی پوشاک در یکی از شهرک‌های صنعتی استان اصفهان

وی در بخش دیگری از سخنان خود از احداث شهرک تخصصی پوشاک در یکی از شهرک‌های صنعتی استان اصفهان خبر داد.

شاه کرمیان با بیان اینکه برای پیشرفت صنعت پوشاک برندهای خارجی نیز باید به شکل سرمایه‌گذاری به کشورمان وارد شوند، گفت: این امر بدان معنا است که تولیدکنندگان این برند باید در داخل ایران این محصولات را تولید و سپس به صادرات بخشی از این محصولات بپردازند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×