اخبار نساجی

۱۷ درصدازکل مشترکان برق کشور درتهرانند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

۱۷ درصدازکل مشترکان برق کشور درتهرانند

درحالی که تهرانی‌ها ۱۷ درصد از کل مشترکان صنعت برق کشور را شامل می‌شوند، ۹ درصد از مجموع برق تولیدی کشور در پایتخت مصرف می‌شود.

به گزارش افکارنیوز ، معاون خدمات مشترکان شرکت توزیع برق تهران بزرگ با اعلام این خبر به ایسنا گفت: در حوزه شهر تهران سه میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک برق وجود دارد که ۱۷ درصد کل مشترکان صنعت برق کشور را در بر می گیرد. این درحالی است که سالانه حدود ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون کیلووات ساعت توسط مشترکان این شرکت مصرف می شود که این رقم حدود ۹ درصد کل مصرف کشور است.

عبدالامیر یاقوتی با اشاره به این‌که پیک (اوج) مصرف برق شهر تهران بزرگ سه هزار و ۷۰۰ مگاوات است که ۵.۸ درصد پیک کل کشور را شامل می شود،‌ ادامه داد: در سال جاری برنامه ریزی کرده ایم هشت درصد از پیک مصرف که حدود ۲۶۰ مگاوات است را کاهش دهیم.

وی یکی از راهکارهای مهم کاهش مصرف را اطلاع رسانی و آموزش شهروندان دانست و گفت: شهر تهران تاثیر بسزایی در تغییرهای مربوط به مصرف و پیک بار کشور دارد چراکه نزدیک به ۱۰ درصد پیک مصرف مربوط به شهر تهران است و یکی از اقدام هایی که بتواند پیک را کنترل کند، اصلاح الگوی مصرف از سوی مردم است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون شرکت توزیع برق تهران بزرگ فرهنگ‌سازی مصرف برق، توزیع لامپ‌های کم مصرف و استفاده از فناوری نوین را در کاهش رشد مصرف موثر خواند و افزود: با همکاری مشترکان، مصرف برق بخش خانگی در سال‌های اخیر کاهش یافته و امید است امسال هم مردم با توجه به گرمای زودرس و طولانی همکاری‌های لازم را داشته باشند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×