اخبار فرش ماشینی

۱۱۸ هزار قالیباف بیمه شدند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رییس مرکز ملی فرش ایران از معرفی۱۱۸ هزار قالیباف و شاغلین حرف مرتبط به سازمان تامین اجتماعی برای بهره مندی از مزایای بیمه های اجتماعی قالیبافان طی مرداد ماه ۹۲ تا مرداد ماه ۹۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از “شاتا”، حمید کارگر گفت : این مرکز همچنین طی مدت یاد شده آموزش عمومی قالی بافی به ۹۴۰۰ نفر  جهت تامین قالی باف مورد نیاز در ۱۹ استان و کمک به  50 واحد تولید طرح و نقشه برای  تجهیز نرم افزار طراحی فرش را به انجام رسانده است.

کارگر افزود : برگزاری مسابقه طرح و نقشه قرش در ۸ منطقه کشور و برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده در تهران،  پیاده سازی و استقرار سامانه هوشمند سفارش پذیری در ۱۵ واحد نمونه ، ممیزی نظارتی ۴۵ واحد تولیدی از لحاظ استاندارد سازی مواد ، طرح ها، روشها و محصولات  و نیز ساخت دارنمونه ارگونومی و اخذ تاییدیه کارشناسان امر برای تولید و ترویج آن ازدیگر  اقدامات یکساله این مرکز است.

به گفته وی حمایت از تشکیل شورای فنی در ۵ استان ، برگزاری جشنواره سالانه در محل موزه فرش ایران ، اصلاح شیوه نامه تشکیل اتحادیه های صنفی قالیبافان ، پرداخت تسهیلات بصورت یارانه سود تسهیلات بانکی به ۱۲ نفر از ذینفعان ، ارتقای دانش و توانمندیها و خلاقیت۸۰ نفر از تجار نیز اقداماتی است که مرکز ملی فرش در کارنامه یکساله خود دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کارگر افزود : این مرکز ارتقای دانش و توانمندیها و خلاقیت ۲۰۰ نفر از طراحان و نقاشان و ۱۲۰  نفر از مربیان دوره های آموزش قالیبافی و ۳۶۰ نفر از ناظرین فنی فعال در کارگاه های قالی بافی ،  آموزش ۴۰ تورلیدر جهت آگاهی از ویژگی های فرش دستباف  جهت راهنمایی گردشگران خارجی ، آموزش ۴۰ نفر از مدیران عامل فعال در تعاونی ها و اتحادیه های استان آذربایجان غربی و ایجاد رقابت و انگیزه بین دانشجویان و دانش آموزان برتر کشوری را در مدت یاد شده به انجام رسانده است.

وی  در ادامه افزود: مرکز ملی فرش برای آشنایی با روشهای علمی و غیر مخرب شستشوی  فرش دستباف اقدام به شناسایی رنگزاهای طبیعی و مصنوعی کرد، همچنین طی مدت یاد شده وضعیت موجود کارگاههای رنگرزی در ۸ منطقه کشور را بررسی کرده است و به منظور بررسی وضعیت کالاهای جایگزین و مکمل فرش دستباف ایران در بازارهای داخلی وضعیت کفپوشها را طی سالهای ۶۰ تا ۸۹ مورد بررسی قرار داد.

کارگرتصریح کرد : در بازار رقابتی امروز یکی از پیش نیازهای ورود به بازارهای مختلف صادراتی کسب اطلاعات این بازارهاست و به این منظور معرفی طرح ها و نقوش فرش دستباف به تجار خارجی در دستور کار این مرکز قرار گرفته است.

بر پایی نمایشگاههای داخلی نیز از دیگر اقداماتی است که به گفته رییس مرکز ملی فرش، این مرکز به منظور توسعه صادرات فرش و شناسایی این هنر به نسل جوان انجام می دهد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×