اسلاید شو

یک کریسمس خوب برای فرش ماشینی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سال نو میلادی باز هم از راه رسید و بابا نوئل با سبدی پر از هدیه های رنگارنگ تمام دنیا را پیمود و هدیه اش برای صنعت فرش ماشینی ایران چیزی نبود جز نمایشگاه دموتکس. گویی بابا نوئل امسال هم گلچینی از بهترین های صنعت فرش ماشینی ایران را سوار بر گوزن های بالدارش کرده و به سمت هانوفر پرواز می کند و چه خوب که امسال مسافرانش از هر زمان دیگری بیشتر و بیشتر است.

چند سالی هست که در مجله کهن و با همکاری شرکت نمایشگاه های آلمان و همکاران محترمشان در ایران – شرکت فوژان راهبران- در معرفی نمایشگاه دموتکس آلمان و البته سایر شعب آن در سراسر دنیا کوشیده ایم و تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا کمک کوچکی به صادرات تولیدات فرش ماشینی ایران به بازارهای جهانی کرده باشیم و امروز خوشحال و خرسندیم که هر ساله شاهد  افزایش تعداد شرکت های موفق ایرانی در دموتکس هستیم و این هم قطعا هدیه کریسمس ماست.

در واقع دموتکس فقط به دلیل اینکه بزرگترین نمایشگاه فرش و کفپوش دنیاست برای ما اهمیت ندارد. دموتکس برای ما مهم است چون چیزی فراتر از یک نمایشگاه است و این یکی از سرخط های اصلی ما در سال ۲۰۱۶ میلادی در مجله کهن خواهد بود تا به دموتکس از این منظر بیشتر نگاه کنیم و بگوئیم دموتکس جایی است برای بودن.

صنعت فرش ماشینی ما نیاز به جایی دارد برای ارز اندام و نشان دادن داشته هایش و آنوقت است که میبینیم حداقل از منظر تولید و کیفیت و زیبایی چیزی از حریفانمان کم نداریم و این قدم اول است تا گوش هایمان را تیز و چشم هایمان را تنگ کنیم برای جبران کمبود هایمان. کمبودهایی که قطعا یک شبه و یکساله نمی شود رفعشان کرد اما می شود به خوبی شناختشان و به سمت پیدا کردن راه حلی برای آن پیش رفت. صنعت فرش ماشینی حالا که آماده رهایی از قفس تنگ خود است باید کمی جسور تر باشد و از پرواز هراسان نشود هر چند که پرواز سخت است و هراس انگیز. باید قبول کنیم که فرش ماشینی هر چند سالها در قفس بازار داخلی اسیر بوده اما در محیطی امن و آرام با خوبی ها و بدی هایش ساخته و مورد مهر و نوازش قرارگرفته اما باید هوشیار بود و دانست که در بازار تجارت بین المللی دیگر خبری از این آرامش نیست و برای زنده ماندن باید سخت مجهز بود. نباید فراموش کرد که تولید در ایران با همه سختی ها و مشکلاتش نقاط مثبتی هم دارد که نمی توان آنها را دست کم گرفت.

در سال جاری با تمرکز بیشتر بر بازارهای صادراتی فرش ماشینی ایران در مجله کهن در کنار شما خواهیم بود تا موقعیت تاریخی ایجاد شده برای صنعت فرش ماشینی را به نحو احسن نمایان کنیم چرا که اعتقاد داریم با شرایط موجود، ۱۰ سال آینده می تواند دورانی طلایی در رشد و توسعه صادرات فرش ماشینی کشور باشد. فرش ماشینی امروز برای حمله به بازارهای جهانی به خوبی مجهز شده است و در پیروزی آن نمی توان تردید کرد اما اینکه ابعاد این پیروزی و پیش روی در بازارهای بین المللی تا چه حد گسترده باشد به حمایت های دولت از پشت جبهه نبرد بستگی دارد. هرچند که فرش ماشینی ما خوشبختانه و یا متاسفانه یاد گرفته که نباید چشم انتظار زیادی از دیگران داشته باشد و به اصطلاح آقای خود باشد و نوکر خود! و این به استواری بیشتر این صنعت کمک خواهد کرد.

در پایان امید است دموتکس امسال برای همه شرکت های ایرانی حاضر رویدادی پر بار باشد. توصیه می کنیم شماره بعدی مجله کهن را که شامل گزارشات مفصل و جامعی از دموتکس خواهد بود را از دست ندهید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سردبیر – بهنام قاسمی

info@kohanjournal.com

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×