اخبار نساجی

یک و نیم میلیارد ریال پوشاک قاچاق در اصفهان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: پرونده‌های پوشاک ارجاع شده توسط نیروی انتظامی به گمرک اصفهان طی دو ماهه ابتدایی سال ۹۵ حدود ۱۲ هزار ثوب به ارزش یک میلیارد و ۵۶۶ میلیون ریال بوده است.

اسدالله احمدی ونهری پیرامون تاثیر افزایش تعرفه واردات بر حمایت از تولید داخل و افزایش قاچاق در بخش پوشاک اظهار کرد: اولین کارخانه‌های نساجی کشور در اصفهان راه اندازی شد و استان اصفهان در گذشته قطب تولید نساجی کشور بوده است، اما مشکلات به وجود آمده در صنعت نساجی و پوشاک و عدم به روز رسانی تجهیزات و خطوط تولید موجب تضعیف این صنعت شد و حتی بسیاری از کارخانه بزرگ نساجی رو به تعطیلی رفتند.

وی افزود: اما با توجه به نیاز جامعه به نساجی و پوشاک،کشورهای دیگر به خصوص چین و ترکیه در این صنعت سرمایه‌گذاری بسیار زیادی کردند و توانستند محصولاتی با قیمت و کیفیت مناسب تولید و روانه کشورهای مختلف کنند.

مدیرکل گمرک استان اصفهان اضافه کرد: تضعیف واحدهای تولید داخل و تولید محصولات نساجی و پوشاک با قیمت و کیفیت مناسب در کشورهای دیگر و نیاز بازار داخلی ایران، عرصه بر ورود پوشاک و پارچه به کشور را با حاشیه سود بالا فراهم کرد.

احمدی ونهری ادامه داد: دولت به منظور حمایت صنایع داخلی، تصمیم به افزایش تعرفه پوشاک گرفته است، به طوری که در سال گذشته پوشاک در گروه ۱۰ کالای با تعرفه ۷۵ درصدی قرار گرفت، یعنی واردات رسمی پوشاک مشمول ۱۴۶ درصد حقوق ورودی به اضافه ۹ درصد ارزش افزوده می‌شد و همین امر موجب رو آوردن به قاچاق شد، زیرا هزینه قاچاق کالا و ورود پوشاک از مبادی غیر رسمی بسیار کمتر از ورود کالا به صورت رسمی و قانونی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۵۵ هزار و ۶۷۰ ثوب پوشاک به ارزش حدود ۲۲ میلیارد ریال توسط نیروی انتظامی استان اصفهان کالای مظنون به قاچاق کشف شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیرکل گمرک استان اصفهان تاکید کرد: کمیسیون ماده یک مقررات صادرات و واردات، در سال ۹۵ تصمیم به کاهش تعرفه پوشاک به میزان ۵۵ درصد و قرار گرفتن آن در گروه ۹ کالایی گرفت و با توجه به اینکه گمرک مجری قوانین ابلاغی است در سال جاری پوشاک ورودی به گمرک مشمول ۵۵ درصد به اضافه ۹ درصد ارزش افزوده خواهد بود و پیش بینی می‌شود با اجرای این تصمیم قاچاق پوشاک کاهش و مقدار بیشتری پوشاک از طریق مبادی رسمی وارد کشور شود.

به گفته احمدی ونهری، در سال جاری با تصویب هیئت دولت تعرفه تخفیفی جهت واردات پوشاک از کشور ترکیه به میزان ۴۰ درصد در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به استقرار نیروی انتظامی در تمامی مبادی ورودی استان و نظارت و بازرسی دقیق همکاران نیروی انتظامی کالاهای مظنون به قاچاق کشف، مطابق قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کالاهای مکشوفه تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان اصفهان می‌شود.

مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: پرونده‌های مظنون به قاچاق کشف شده جهت تعیین ارزش و رسیدگی به اسناد مثبته گمرکی به گمرک اصفهان ارجاع می‌شود. در خصوص پوشاک و پرونده‌های ارجاع شده توسط نیروی انتظامی به گمرک اصفهان طی دو ماهه ابتدایی سال ۹۵ تعداد حدود ۱۲ هزار ثوب به ارزش یک میلیارد و ۵۶۶ میلیون ریال بوده است.

احمدی ونهری به مبادی ورودی و خروجی برای واردات و صادرات کالا اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر گمرک اصفهان (اداره کل)، کارکنان گمرک در کاشان، فرودگاه اصفهان، مجتمع فولاد مبارکه، ذوب آهن و امانات پستی حضور دارند و نسبت به انجام تشریفات امورگمرکی اقدام می‌کنند.

وی اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود که کالاهای مکشوفه که محکوم به قاچاق کالا می‌شوند، به خصوص پوشاک امحاء شده، در اختیار سازمان‌هایی نظیر بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، خیریه‌ها و اداره کل زندان‌ها جهت مصرف نهایی قرار گیرند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×