اخبار فرش ماشینی

یک نمایشگاه‌ ایده‌ال باید چه استانداردهایی داشته باشد؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ویژگی‌های لازم برای صنعت نمایشگاهی و غرفه ایده‌ال

نمایشگاه‌ها “رویدادهای بزرگ و باشکوهی برای ارائه کالا در مکان و زمان مشخص هستند که به طور دوره‌ای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را در یک مکان گردهم می‌آورد”. به عبارت دیگر، نمایشگاه‌ها عبارتند از: برنامه‌ها و رویدادهایی برای اجماع و ترکیب فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی. شرکت‌ها با حضور در نمایشگاه‌ها مشتریان را از آخرین نوآوری‌های خود مطلع کرده و سفارشات جدیدی می‌گیرند. مشتریان نیز با کسب ایده‌های جدید ضمن جهت دهی در سرمایه‌گذاری‌های خود تنوع نیز ایجاد می‌کنند.

گسترش و توسعه نمایشگاه‌ها در سال‌های اخیر در کشورمان در هر زمینه و جنبه‌های اجتماعیو تجاری زندگی جایگاهی گسترده‌ای پیدا کرده است. نمایشگاه‌ها ضمن موثر بودن از لحاظ بازاریابی و شناساندن امروزیه محصول از دید شرکت‌های حاضر نیز فضای مناسبی برای ایجاد ارتباط است. امروزه تقریبا در هر کشور جهان هزاران نمایشگاه در بخش‌های مختلف در ابعاد ملی و بین‌المللی درحال سازماندهی است. نمایشگاه‌ها در محل‌های برگزاری با حضور شرکت‌ها و بازدیدکنندگانی از سراسر دنیا منجر به تحرک‌های تجاری و توریستی می‌شوند. در این حوزه برای اینکه بتوان با شرایط رقابت همگام بود بایستی قدرت توانمندی‌های انسان‌های متخصص که صلاحیت‌های مورد نیاز برای استانداردهای جهانی را درک می‌کنند در نظر گرفت.

شرکت‌ها می‌توانند برای همگامی با شرایط رقابتی و موفقیت در ارائه محصولات در نمایشگاه‌ها با هویت‌های تجاری مشخص خود اقدام به آماده سازی غرفه‌های ایده‌ال کنند. با همه جوانب ویژگی‌های زیر شرایط لازم برای یک غرفه ایده‌آل به شمار می‌روند:

۱. نورپردازی خوب: طرح نورپردازی غرفه از لحاظ جذابیت و ایجاد جلب توجه در بازدیدکننده‌ها نقش مهمی دارد. با توجه به تحقیقات انجام شده، غرفه‌هایی که میزان روشنایی مطلوب‌تری دارند ۳۰ تا ۵۰ درصد در جلب مشتری موفق‌تر هستند.

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ویژگی های طرح نورپردازی مطلوب:

برای یک روشنایی خوب، تنها میزان و مقدار روشنایی به اندازه کافی مطلوب نیست.در کنار میزان نور کیفیت نور مورد استفاده باید مناسب باشد: کارشناسان معتقدند که بهترین نور نور سفید است. به همین دلیل ضروری است که نور سفید را تا آنجا که ممکن است مورد استفاده قرار دهیم.

روشنایی باید یکنواخت باشد: سطح روشنایی در هر طرف سطح کار باید برابر باشد.

روشنایی باید ثابت باشد: یکی دیگر از شرایط روشنایی ثابت است، یعنی ثابت است. منبع نور نباید ارتعاش یابد. لرزش، زیرا باعث تغییرات سریع در روشنایی منبع نور می‌گردد.

روشنایی نباید منجر به حساسیت چشم به نور گردد.

سایه نباید بر روی سطوح کار سایه بیوفتد.

 

 

۲. غرفه باید جلب توجه کند: در واقع نشان دهنده خلاقیت موسسه و اهمیت دادن به نگاه‌های مختلف برای جلب مشتری است. ابزار و روش‌های بسیاری برای جلب توجه در بخش‌هایی که رقابت شدید است وجود دارد. به خاطر همه این دلایل، شرکت‌ها باید در تنظیم محیطی که محصولات آنها نمایش داده می شود، حساس و در انتخاب خود دقت عمل بیشتری به خرج دهند.

در طراحی غرفه ها، باید رنگ ها و تأثیرات آنها بر روی انسان ها مورد توجه قرار گیرد. در غیر اینصورت ما از نقطه نظر اولیه و تقاضای خرید مشتری دارای ضعف هستیم.

 

 

 

  1. ویژگی های دیگر که باید غرفه ایده آل داشته باشد این است که غرفه متناسب با نیاز اندازه مشخصی داشته باشد.

 

درکنار مواردی که عنوان شد یکی از ارکان اصلی نمایشگاه‌ها حضور اهل مطبوعات و نوع و نحوه اطلاع رسانی و گزارشاتی است که در خروجی سایت‌ها و مطبوعات معتبر و تخصصی قرار می‌گیرد. برای پوشش صحیح و به موقع اخبار و رخدادها بهتر است مطبوعات در محل‌های  مناسب و ورودی سالن‌ها قرار گیرند. افتتاحیه در ساعت مشخصی در مکانی که از قبل تعیین شده برگزار گردد، فرصت کافی به خبرنگاران برای پرسیدن سوالات داده شود، نحوه پاسخگویی تا جایی که مقدور است شفاف و جواب‌ها مطابق با انتظاراتی که شرکت‌های حاضر دارند باشد.

 

برای مثال اگر بخواهیم مقایسه‌ای میان محل غرفه اهالی رسانه و مطبوعات در نمایشگاه‌های خارجی با نمایشگاه‌های داخلی داشته باشیم متوجه اختلاف فاحشی خواهیم شد. همچنین در نمایشگاه خارجی هیچ هزینه‌ای از ژورنالیست‌ها بابت حضور در نمایشگاه گرفته نمی‌شود. از غذا و اسکان رایگان گرفته تا امتیازات دیگر همچون هزینه ایاب و ذهاب از هتل تا محل نمایشگاه. تصور کنید نمایشگاهی که در آن هیچ اهل رسانه‌ای نبوده و در نتیجه اطلاع‌رسانی نیز صورت نگیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×