مد و پوشاک

یک خواننده پاپ : مد بیان موسیقی است / نبض مد در دستان هنرمندان سینما و موسیقی است

علی شمس خواننده پاپ در گفتگو با ستاد خبری پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر درباره جایگاه مد در موسیقی گفت: مد بیان موسیقی است.

وی خاطر نشان کرد: در همه کشورهای دنیا خواننده‌های موسیقی هر کدام با سبک ویژه پوشش در میان مردم شناخته شده‌اند، مردم هم به تقلید از این هنرمندان مد را در جامعه شکل می‌دهند، پس به نوعی می‌توان گفت هنرمندان موسیقی خلق کننده مد هستند.

وی افزود: ولی در کشور ما به دلیل محدودیت‌ها و شاید بی توجهی به این موضوع، این امکان برای خواننده‌های پاپ وجود ندارد که به سمت استفاده از مد خاصی بروند. البته خواننده‌های موسیقی سنتی آزاد‌تر هستند که در اجراهای خود از تیپ‌های خاصی استفاده کنند. اما در مجموع موسیقی تاثیر مستقیمی در مد دارد و از طرف دیگر پوشش خواننده و نوازنده بیان کننده نوع موسیقی آنان است. به همین سبب می توان اذعان داشت که لباس و موسیقی هم پیوند و بر یکدیگر اثرگذارند.

این خواننده درباره جایگاه رنگ در موسیقی گفت: زمانی که می‌خواهم روی صحنه بروم از لباس فرمی که شامل کت سبز رنگ است و به همراه خود فلسفه و نشانه‌هایی دارد استفاده می‌کنم. هماهنگی رنگ با نور و صحنه می‌تواند معرف گونه خاصی از موسیقی باشد. از سوی دیگر تلاش می‌کنم در هر بخش از اجرای صحنه‌ای موسیقی بسته به قطعات منتخب برای اجرا پوشش خود را تغییر دهم تا به این طریق بتوانم مخاطب را شگفت زده کنم.

این هنرمند با اشاره به کنسرت خود که قرار است درسال ۹۵ برگزار شود خاطر نشان کرد: کنسرت آینده‌ام بسیار متفاوت خواهد بود چون با طراحی لباس متفاوتی همراه است. قرار بود دی ماه ۹۴ این کنسرت برگزار شود ولی به سبب وقت گیر بودن پروژه طراحی لباس گروه، اجرای آن به سال ۹۵ افتاد. اما طراحی لباس برایم آنقدر اهمیت داشت که ترجیح دهم اجرا را به تأخیر بیاندازم.

وی افزود: اکثر خوانندگان ایرانی به سبب کمبود بودجه به موضوع طراحی لباس و دکور درکار خود اهمیت نمی‌دهند در صورتیکه موسیقی به همراه لباس، دکور و نور‌پردازی است که معنا و جلوه پیدا می‌کند. به عبارت دیگر در اجرای موسیقی پروسه طراحی که شامل هارمونی رنگ و سبک پوشش براساس نور‌پردازی و موسیقی‌ست را باید در نظر گیریم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با دبیری منصور حسینی  از دهم تا بیستم اسفند در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد. علاقمندان برای مشاهده اخبار، رویداد‌ها و فراخوان شرکت در این جشنواره می‌توانند به نشانی: www.icfg.ir مراجعه کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×