اخبار نساجی

یونیدو گزارش داد: آخرین وضعیت رشد ارزش افزوده صنعتی ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تازه‌ترین گزارش سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد (یونیدو) نشان می‌دهد که نرخ رشد سالانه ارزش افزوده صنعتی ایران از ۱۰.۵ درصد در حدفاصل بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ به ۳.۶ درصد در حدفاصل بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براین اساس نرخ رشد سالانه کل ارزش افزوده صنعتی جهان نیز در بین دو فاصله زمان یادشده به ترتیب ۳.۴ و ۰.۸ درصد برآورد شده است. کاهش رشد ارزش افزوده صنعتی در ایران و جهان در فاصله زمانی دوم نشان‌دهنده تاثیر بحران مالی جهانی بر فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی در سراسر جهان است.

بحران مالی جهانی با وجودی که از سال ۲۰۰۸ آغاز شد اما کل ارزش افزوده صنعتی جهان را در فاصله زمانی بین ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ تحت تاثیر خود قرار داده و به شدت آن‌را کاهش داد.

نرخ رشد ارزش افزوده صنعتی در کشورهای CIS، اتحادیه اروپا و شرق آسیا نیز در فاصله زمانی دوم یعنی ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ نسبت به فاصله زمانی نخست یعنی ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ با کاهش مواجه شده است.

از سوی دیگر گزارش یونیدو نشان می‌دهد که سهم ارزش افزوده صنعتی از تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۰۰ حدود ۱۳.۱ درصد بوده که این رقم در سال ۲۰۱۰ به ۱۶.۴ درصد رسیده است. اوج این سهم مربوط به سال ۲۰۰۷ به میزان ۱۶.۹ درصد بوده است

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×