اخبار فرش ماشینی

“یزدباف” مایه آبروی یزد و یزدیهاست

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

استاندار یزد گفت: بسیاری از محصولات تولیدی یزدباف هم از نظر کیفیت و هم از نظر تنوع، از تولیدات مشابه خارجی خود نیز بهتر هستند و این امر بیانگر این موضوع است که خوشبختانه یزدباف در حوزه نساجی در کشور و منطقه بسیار نقش آفرین است و به همین دلیل باید از جایگاه آن صیانت شود.

” محمود زمانی قمی” عصر شنبه ۲۰ آبانماه از کارخانه نساجی یزدباف بازدید کرد و در جریان ظرفیتها و مسائل و مشکلات این واحد عظیم تولیدی استان قرار گرفت.
استاندار یزد در این بازدید با بیان این نکته که” خوشبختانه در حوزه صنعت و تولید از حدود یک و نیم سال قبل به این سو، تکلیف واحدهای کوچک و متوسط روشن شده است” خاطر نشان نمود: واحدهای تولیدی کوچک و متوسط دچار آسیب شناسایی شده و مسائلشان در کارگروه مربوطه طرح و در سامانه ثبت می شوند و به منظور اخذ تسهیلات و رفع مشکلات معرفی می گردند.
وی افزود: در استان یزد علاوه بر واحدهای تولیدی کوچک و متوسط، واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگی هم داریم که هم خوشه های صنعتی پایین دستی خود را حمایت می کنند و هم ایجاد اشتغال می نمایند و همچنین در اقتصاد ملی نیز نقش برجسته ای دارند.
” زمانی قمی” خاطر نشان نمود: نظیر این واحدها یکی کارخانه فولاد آلیاژی یزد است که هفته گذشته در اولین روز کاری از آن بازدید نمودم و دیگری یزد باف به عنوان یکی از کارخانجات بزرگ و موفق نساجی کشور است که افتخار یزدیها محسوب میشود و امروز از بخشهایی از آن بازدید کردم.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: بنیان این کارخانه از دهه های گذشته بنا نهاده شده اما در اقدامی مثبت در حدود دو دهه قبل این شرکت به تکنولوژی روز مجهز شده و نیروهای متخصصی را جذب نموده و به این ترتیب موفق شده تا در عرصه نساجی کشور نقش آفرینی مثبتی داشته باشد.
استاندار یزد با بیان این نکته که” طبعا مشکلاتی نیز سر راه این کارخانه وجود دارد که باید با همکاری مدیران و مسوولین استان حل و فصل شود” تصریح کرد: بنای ما در بازدید از کارخانجات و صنایع تولیدی استان این است که مدیران دستگاه ها و سازمانهای مرتبط با مسائل و مشکلات این کارخانجات نیز در این بازدیدها حضور داشته تا پاسخگوی مباحث مطروحه و مرتبط با حوزه تولید و رفع مشکلات این واحدها باشند و امروز نیز مدیران توزیع برق، صنعت، معدن و تجارت، امور مالیاتی و تامین اجتماعی استان در این بازدید حضور داشتند و در نشستی که پس از بازدید برپا شد، در جریان مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفته و تصمیماتی اخذ شد تا مورد پیگیری جهت رفع مشکلات قرار گیرد.
” زمانی قمی” سپس با اشاره به حضور در فروشگاه عرضه تولیدات و محصولات یزد باف تصریح کرد: بسیاری از محصولات تولیدی این کارخانه هم از نظر کیفیت و هم از منظر تنوع، از تولیدات مشابه خارجی خود نیز بهتر هستند و این امر بیانگر این موضوع است که خوشبختانه یزدباف در حوزه نساجی در کشور و منطقه بسیار نقش آفرین است و به همین دلیل باید از جایگاه آن صیانت شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان آنگاه تاکید کرد: در ابتدای ورود به استان یزد وعده کردم که باید از واحدهای تولیدی که سرپا بوده و کمترین مشکل را دارند صیانت نماییم و همچنین برای رفع مشکل واحدهایی که با مسائل و مشکلاتی دست و پنجه نرم میکنند چاره جویی کنیم و همچنین به موازات این اقدامات در راستای جذب سرمایه گذاری جدید در استان نیز اقدامات موثری انجام دهیم و بازدید امروز نیز در راستای اجرایی نمودن همین خط مشی در استان است.
وی در پایان با اشاره به روند مناسب تولید و بازدهی در کارخانه یزدباف، از همه مدیران، مهندسین و کارگران این کارخانه عظیم تولیدی قدردانی نمود و تصریح کرد: باید قدردان وجود همه کسانی باشیم که میکوشند چرخ تولید در این کارخانه بچرخد تا یزدباف مایه آبروی یزد و یزدیها باشد.
گفتنی است پس از بازدید استاندار یزد از بخشهایی از یزدباف، نشستی با حضور مدیران دستگاه های مربوطه و مدیرعامل و مهندسین و مدیران یزدباف در محل کارخانه برگزار شد و مسائل و مشکلات این طرح تولیدی عنوان و تصمیمات مقتضی جهت حل و فصل آن اخذ شد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×