اخبار نساجی

سوء مدیریت باعث از بین رفتن صنعت نساجی شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، گفت: استان گیلان در حوزه صنعت نساجی همواره به عنوان یک برند در کشور مطرح بود که متاسفانه کم توجهی و سوءمدیریت‌ها باعث از بین رفتن این صنعت ارزشمند در استان شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، عباس علیزاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در دیدار و گفتگو با مدیریت مجموعه ایران پوپلین از عملکرد این مجموعه در چند سال اخیر ابراز خرسندی کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان امروز (چهارشنبه) پس از بازدید از بخش‌های مختلف خطوط تولید مجموعه ایران پوپلین گفت: در چند سال اخیر با سیاست‌های مدیریت و تلاش کارکنان هر سال شاهد اتفاقات موثر و امیدوارکننده در این مجموعه هستیم.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم که کارگران وفادارترین افراد جامعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند خاطر نشان کرد: توجه به این قشر عزیز و رسیدگی به حقوق قانونی کارگران منجر به افزایش کارایی و رونق در تولید می‌شود که باید مورد توجه همه کارفرمایان قرار گیرد.

علیزاده در ادامه گفت: استان گیلان در حوزه صنعت نساجی همواره به عنوان یک برند در کشور مطرح بود که متاسفانه کم توجهی و سوء مدیریت‌ها باعث از بین رفتن این صنعت ارزشمند در استان شد.

وی تصریح کرد: حمایت از بخش تولید علی رغم شعار سال جاری «تولید، پشتیبانی‌ها مانع‌زدایی‌ها» از چند سال گذشته آغاز شده است که باید طبق فرموده مقام معظم رهبری امسال با جدیت بیشتری در دستور کار همه مدیران و مسئولان اجرایی قرار گیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

علیزاده با بیان اینکه مسئله اشتغال پایدار و ایجاد مشاغل جدید از الویت‌های مهم در استان است افزود: دولت مصمم است با پشتیبانی و تسهیلگری و رفع موانع؛ واحدهای تولیدی را احیاکند.

وی تصریح کرد: با ایجاد فضای رقابتی و به کارگیری از مدیران با دانش و متخصص و بهره بردن از فرصت‌های موجود می‌توانیم صنعت نساجی استان را به جایگاه اصلی خود برگردانیم و شاهد تحولات بزرگ در صنعت استان باشیم.

مدیرکل همچنین با اشاره به مراجع رسیدگی به اختلافات جامعه کارو تلاش گفت: کارگران و کارفرمایان ارکان اصلی چرخه تولید و لازم و ملزوم یکدیگرند و باید نگاه ما به هر دو قشر نگاهی عادلانه براساس حقوق متقابل باشد.

وی در همین راستا تصریح کرد: تشکیل شورای اسلامی کار و ایجاد تغییر نسلی در این شورا با بکار گیری از افراد آگاه به مسایل روز به عنوان نمایندگان جامعه کار و تلاش در کاهش تنش‌زدایی و مطالبه‌گری موثر است.

مدیرکل در پایان با تاکید بر توجه به طرح‌های کارورزی و مشوق‌های بیمه‌ای برای کارفرمایان لزوم اجرای این طرح‌ها را در حفظ و ایجاد اشتغال ضروری دانست.

شرکت ایران پوپلین از سال ۱۳۶۱ در صنعت نساجی فعالیت خود را آغاز و در حال حاضر با ۲۵۶ نفر نیروی کار با تولید ۲۱ هزار پیک و ریسندگی بیش از ۴تن در روز در زمینه تولید پارچه مشغول به فعالیت است.

 

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×