اخبار فرش ماشینی

گیلان باید حرف اول را در نساجی منطقه و کشور بزند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

استاندار گیلان از کارخانجات ریسندگی و بافندگی فومنات و ریسندگی خاور بازدید کرد.

دکتر «محمدعلی نجفی» در این بازدید که مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه‌ی دماوند و معاون هماهنگی امور عمرانی و جمعی از مدیران استان حضور داشتند، بمنظور برطرف کردن مشکلات نقدینگی این کارخانجات برای افزایش تولید و جذب نیروی کار بیشتر، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش از بانک عامل را خواستار شد.

وی در حاشیه‌ی این بازدید در جمع مدیران و کارکنان این کارخانه‌ها گفت: به علت ظرفیت اشتغال زیاد، ارزآوری، تولید ثروت ملی، نیاز به سرمایه‌گذاری کمتر نسبت به دیگر صنایع و ارزش افزوده‌ی بالا، دسترسی آسان به مواد اولیه مورد نیاز، بومی بودن این صنعت و شرایط آب و هوایی مناسب در گیلان من و همکارانم وظیفه‌ی خود می‌دانیم که از توسعه و تقویت صنعت نساجی حمایت کنیم.

استاندار گیلان ایجاد شهرک نساجی در گیلان با استفاده از این توانمندی‌ها را در همین راستا برشمرد و افزود: اگر می‌خواهیم قدمی برای استان برداریم باید از تجارب صنعت‌گران صنایع با قدمت در استان حمایت کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نجفی خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه‌ی کهن، برندهای خوشنام، گیلان باید حرف اول را در نساجی منطقه و کشور بزند و ایجاد شهرک نساجی در استان در همین راستاست.

وی با اظهار تأسف از مشکلات کارآفرینی در صنایع نساجی استان در سال‌های متمادی گفت: بخشی از این مشکلات به علت سوءمدیریت‌ها هم‌چنین نداشتن سرمایه در گردش مناسب بود که در جهت برطرف کردن این نواقص آمادگی کامل در استان وجود دارد.

براساس این گزارش، کارخانه‌ی ریسندگی خاور با اشتغال به کار ۲۲۰ نفر و تولید روزانه ۷ تن انواع نخ در روز، برای افزایش تولید به مقدار ۱۲ تن و ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ نفر دیگر به ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش و خرید ماشین‌آلات جدید نیازمند است.

کارخانه ریسندگی و بافندگی فومنات هم با اشتغال به کار ۱۵۰ نفر و تولید روزانه ۹۰۰۰ متر انواع پارچه در روز، برای افزایش تولید به میزان ۱۵ هزار مترمربع و اشتغال ۳۰ نفر دیگر به ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش نیازمند است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×