اخبار نساجی

گمرک ایران اعلام کرد: بخشنامه ۵ بندی جلوگیری از ازدحام کالاها در مرزها ابلاغ شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

گمرک ایران اعلام کرد: بخشنامه 5 بندی جلوگیری از ازدحام کالاها در مرزها ابلاغ شد

گمرک ایران در بخشنامه‌ای آخرین ضوابط و موارد مجاز جهت انجام تشریفات ازسوی گمرکات مرزی به منظور تسریع و تسهیل در خروج کالاهای صادراتی و جلوگیری از ازدحام کالاها در مرزها را اعلام کرد.

به گزارش مهر، گمرک ایران در بخشنامه ای به ناظرین گمرکات استان ها، مدیران کل و مدیران گمرکات اجرایی مستقل کشور اعلام کرد: در اجرای مصوبات یکصد و شصتمین جلسه شورای معاونین مورخ ۲۷ مردادماه ۹۲ ضمن لغو مفاد بخشنامه های مورخ ۲۸ آذر ۹۱ و ۲۶ دی ماه ۹۱ و ۱۶ بهمن ماه ۹۱ موضوع لزوم اظهارکالاهای صادراتی در استان های محل تولید آنها، با توجه به عدم تکافوی زیرساخت های موجود در مرزها و به منظور تسریع و تسهیل در خروج کالاهای صادراتی و جلوگیری از ازدحام کالاها در مرزها آخرین ضوابط و موارد مجازجهت انجام تشریفات ازسوی گمرکات مرزی به شرح ذیل اعلام می شود:

۱. پذیرش اظهارکالاهای صادراتی در گمرکات داخلی و غیرمرزی (فارغ ازاینکه استان محل تولید باشد یا خیر) با دقت دردرج صحیح استان محل تولید کالا و رعایت کلیه مقررات مربوطه امکانپذیر است. .

۲. پذیرش اظهارکالاهای صادراتی سایر استان ها در گمرکات مرزهای دریایی و هوایی با توجه به شرایط استان های همجوار با مرزهای موصوف با رعایت کلیه مقررات مربوطه بلامانع است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

۳. انجام تشریفات کالاهای سریع الفساد (میوه، سبزیجات، صیفی جات،گل و گیاه و لبنیات) و نیز کالاهایی که باواگن (حمل ونقل ریلی) حمل می شوند از طریق کلیه گمرکات (اعم ازداخلی و مرزی) با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه امکانپذیر است.

۴. پذیرش اظهارکالاهای صادراتی تولیدی استان مرزی درگمرکات مرزی همان استان بارعایت مقررات مربوطه امکانپذیر است.

۵. پذیرش اظهارکالاهای صادراتی سیمان و گچ (به صورت فله و یا بسته بندی) ازطریق کلیه گمرکات مرزی با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه امکانپذیر است.

نکته: انجام تشریفات کالاهای صادراتی مشمول فهرست گمرکات تخصصی وهمچنین مشتقات مایع نفت و گاز مشمول دستورالعمل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کماکان مطابق دستورالعمل ها و ضوابط مربوطه انجام می گیرد. لذا شایسته است ضمن اقدام لازم، مراتب را به کلیه واحدها و گمرکات تابعه نیز ابلاغ و بر حسن اجرای امر نظارت مستمر مبذول دارند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×