اخبار نساجی

گمرک ایران اعلام کرد: آمار ۱۰ ماهه تجارت خارجی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

گمرک ایران اعلام کرد: آمار 10 ماهه تجارت خارجی

    گمرک ایران با ارائه وضعیت تجارت خارجی کشور در ۱۰ ماهه ابتدای سال جاری، میزان صادرات غیرنفتی کشور را در مدت زمان یاد شده ۳۳ میلیارد و ۷۸۸ میلیون دلار و واردات را نیز ۳۷ میلیارد و ۵۹۶ میلیون دلار اعلام کرد.

به گزارش مهر، دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک ایران میزان تجارت خارجی کشور در ده ماهه اول سال جاری را اعلام کرد که بر اساس آن در مجموع به ارزش ۳۳ میلیارد و ۷۸۸ میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۵۵ درصد کاهش داشته است.

بر پایه این گزارش، میزان وزنی صادرات غیرنفتی ۷۵ میلیون و ۵۱۰ هزار تن بوده که ۱۵.۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. سنگ‌ آهن به ارزش یک میلیارد و ۱۰۴ میلیون دلار، پروپان مایع شده به ارزش ۹۷۳ میلیون دلار و اوره به ارزش ۹۰۶ میلیون دلار از عمده‌ترین اقلام صادراتی در این مدت بوده‌اند.

از مجموع صادرات غیرنفتی کشور، ۸ میلیارد و ۵۲۰ میلیون دلار به میعانات گازی، ۹ میلیارد و ۱۹ میلیون دلار به محصولات پتروشیمی و ۱۶ میلیارد و ۲۴۹ میلیون دلار به سایر کالاها اختصاص داشته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

براساس این گزارش، بیشترین میزان کالاهای صادراتی در این مدت به کشورهای چین، عراق، امارات متحده عربی، هند و افغانستان صادر شده است. همچنین میزان صادرات کشورمان به چین ۵ میلیارد و ۹۰۵ میلیون دلار، به عراق ۴ میلیارد و ۷۹۰ میلیون دلار، به امارات ۲ میلیارد و ۹۲۳ میلیون دلار، به هند ۲ میلیارد و ۱۲۸ میلیون دلار و به افغانستان ۲ میلیارد و ۲۲ میلیون دلار بوده است.

در ده ماهه ابتدای سال جاری ۲۵ میلیون و ۶۰۸ هزار تن کالا به ارزش ۳۷ میلیارد و ۵۹۶ میلیون دلار وارد کشور شده است که این میزان از لحاظ وزنی ۲۱.۳۹ درصد و از لحاظ ارزش دلاری، ۱۴.۶۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

اقلام عمده وارداتی در این مدت شامل برنج به ارزش یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون دلار، کنجاله سویا به ارزش یک میلیارد و ۴۴۲ میلیون دلار، ذرت به ارزش یک میلیارد و ۱۷ میلیون دلار، گندم به ارزش یک میلیارد و ۱۲ میلیون دلار و وسایل نقلیه با موتور پیستونی درون سوز با حجم سیلندر ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سانتیمتر مکعب به ارزش ۹۱۷ میلیون دلاربوده است.

کشورهای عمده صادرکننده کالا به ایران در این مدت به ترتیب امارات، چین، هند، جمهوری کره و ترکیه بوده‌اند. در این مدت ۷ میلیارد و ۹۸۵ میلیون دلار کالا از امارات متحده عربی، ۷ میلیارد و ۳۵۶ میلیون دلار از چین، ۳ میلیارد و ۲۹۸ میلیون دلاراز هند، ۳ میلیارد و ۴۸ میلیون دلار از جمهوری کره و ۲ میلیارد و ۹۰۱ میلیون دلار از ترکیه وارد کشور شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×