اخبار نساجی

گمرک اعلام کرد: کاهش ۱۲.۷ درصدی صادرات غیرنفتی درهشت ماه امسال

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

گمرک اعلام کرد: کاهش 12.7 درصدی صادرات غیرنفتی درهشت ماه امسال

گمرک ایران اعلام کرد: ۲۴ میلیارد و ۶۰۵ میلیون دلار کالا در هشت ماهه سال جاری به خارج از کشور صادر شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲.۷ درصد کاهش داشته است ضمن آنکه ۲۸ میلیارد و۲۴۷ میلیون دلار در این مدت واردات انجام شده است.
به گزارش ایرنا،همچنین میزان وزنی صادرات غیرنفتی ۵۶ میلیون و ۸۴۴ هزار تن بوده که ۷.۷ دصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.

براساس این گزارش، سنگ آهن به ارزش ۹۰۹ میلیون دلار، متانول به ارزش ۷۲۸ میلیون دلار و قیرنفت به ارزش ۷۱۹ میلیون دلار از عمده ترین اقلام صادراتی در این مدت بوده اند.

این گزارش درخصوص آمار صادرات غیرنفتی به تفکیک میعانات گازی، محصولات پتروشیمی و سایر کالاها می افزاید: در این مدت از مجموع صادرات غیرنفتی کشور۴میلیارد و ۹۴۴میلیون دلار میعانات گازی، ۶میلیارد و ۴۰۵میلیون دلار محصولات پتروشیمی و ۱۳میلیارد و ۲۵۶میلیون دلار به سایر کالاها اختصاص داشت.

براساس این گزارش بیشترین میزان کالاهای صادراتی در این مدت به کشورهای چین، عراق، امارات متحده عربی، هند و افغانستان صادر شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این گزارش می افزاید: در هشت ماهه امسال میزان صادرات کشورمان به چین ۴ میلیارد و ۲۵۲میلیون دلار، به عراق ۳میلیارد و ۸۷۰میلیون دلار، به امارات ۲میلیارد و ۳۱۸میلیون دلار، به هند یک میلیارد و ۶۵۹میلیون دلار و به افغانستان یک میلیاردو ۶۳۹میلیون دلار بوده است.

براساس این گزارش در هشت ماهه سال جاری ۱۸میلیون و ۹۲۵هزار تن کالا به ارزش ۲۸میلیارد و ۲۴۷میلیون دلار وارد کشور شده است که این میزان به لحاظ وزن ۳۰ درصد و از حیث ارزش ۲۲.۷ درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران، اقلام عمده وارداتی در این مدت شامل برنج به ارزش یک میلیارد و ۶۱۰میلیون دلار، کنجاله سویابه ارزش یک میلیارد و ۵۷میلیون دلار، گندم به ارزش ۷۵۱میلیون دلار، ذرت به ارزش ۷۴۵میلیون دلار و وسایل نقلیه با موتور پیستونی درونسوز با حجم سیلندر ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سانتیمتر مکعب به ارزش ۶۳۴ میلیون دلار بوده است.

براساس این گزارش کشورهای عمده صادرکننده کالا به ایران در این مدت به ترتیب امارات، چین، هند، کره و ترکیه بوده اند.

در این مدت ۵میلیارد و ۸۵۴میلیون دلار کالا از امارات، ۵میلیارد و ۵۳۹میلیون دلار از چین، ۲میلیارد و ۶۰۷میلیون دلار از هند، ۲میلیارد و ۳۸۹میلیون دلار از کره و ۲میلیارد و ۳۰۷میلیون دلار از ترکیه وارد کشور شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×