اخبار نساجی

گمرکات زیر ذره‌بین “ایکس‌ری”

سازمان بازرسی خواستار تجهیز گمرک به دستگاه‌ پیشرفته کنترلی شد

گمرکات زیر ذره‌بین "ایکس‌ری" با پیشنهاد سازمان بازرسی کل کشور، گمرکات کشور به دستگاه‌های پیشرفته کنترلی مجهز می‌شوند.

به گزارش فارس، اداره کل نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور در بررسی نحوه اجرای برنامه تحول اقتصادی در گمرک، پیشنهاد کرد: به منظور افزایش دقت ارزیابی‌ها و کاهش ریسک، ضروری است گمرک ایران نسبت به تجهیز گمرکات به دستگاه‌های پیشرفته کنترلی نظیر X-RAY اقدام کند.

بر اساس این گزارش، مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات گمرک ایران نیز بیان داشت: برای تجهیز گمرکات به دستگاه‌های پیشرفته کنترلی نظیر X – RAY، در حال حاضر مراحل اداری جهت انعقاد قرارداد با بانک‌های عامل به منظور جلب مشارکت بخش خصوصی در امر سرمایه گذاری در گمرکات کشور از طریق کمک‌های فنی و اعتباری موضوع بند ((ص)) ماده ۲۲۴قانون برنامه پنجم توسعه در حال انجام و تکمیل می‌باشد.

با توجه به حساسیت و نقش گمرک در کنترل تجارت خارجی و برقراری تعامل با اقتصاد جهانی “برنامه اصلاح نظام گمرکی” به عنوان یکی از بندهای هفت‌گانه طرح تحول اقتصادی، مدنظر دولت قرار گرفت و متعاقباً در قالب ۶ برنامه تصویب شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×