اخبار نساجی

گلیم و گلیم فرش‌های گیلان غرب شهرت بین‌المللی دارند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

گلیم و گلیم فرش‌های گیلان غرب شهرت بین‌المللی دارند

مسؤول اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری گیلان غرب گفت: گلیم و گلیم فرش‌های تولیدی هنرمندان این شهرستان، شهرت و ارزشی بین‌المللی دارند.

منوچهر پاشایی از برگزاری دوره‌ی آموزش رایگان سرمه‌دوزی و دوخت البسه‌ی محلی در شهرستان گیلان غرب خبر داد و اظهار کرد: در این دوره که برای دومین‌بار در سطح شهرستان برگزار می‌شود، ۳۳ کارآموز در دو نوبت صبح و عصر به‌مدت ۴۰۰ نفرساعت آموزش‌های لازم را در زمینه‌ی دوخت لباس‌های محلی و سرمه‌دوزی زیر نظر مربیان فرا می‌گیرند.

وی ادامه داد: در پایان این دوره‌ی آموزشی به هریک از شرکت‌کنندگان مدرک آموزش مهارتی صنایع دستی اعطا و آثار برتر برای ارائه در نمایشگاه‌ها توسط اداره‌ی میراث فرهنگی خریده می‌شود.

پاشایی با بیان این‌که همه‌ی امکانات و اقلام مورد نیاز و مواد اولیه‌ی این کلاس‌ها به‌شکل رایگان است، هدف از برگزاری این دوره را حفظ هنرهای سنتی و شناساندن آن به نسل جدید دانست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مسؤول اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه بیان کرد: سال گذشته، ۴۵ نفر در سه رشته‌ی گلیم، سرمه‌دوزی و دوخت البسه‌ی محلی آموزش‌های لازم را فراگرفتند، تعدادی از آن‌ها نیز از تسهیلات بانکی مشاغل خانگی بهره‌مند شدند.

او افزود: شهرستان گیلان غرب به‌لحاظ قدمت تاریخی از جمله شهرستان‌های مهم استان کرمانشاه در زمینه‌ی تولید صنایع دستی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×