اخبار فرش ماشینی

گلیم‌فرش محراب و نیایش در اراک رونمایی شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از رونمایی گلیم فرش محراب و نیایش با محوریت حجاب و عفاف همزمان با روز ملی حجاب و عفاف در فرهنگسرای آئینه اراک خبر داد.

مجتبی رضوانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه حجاب و عفاف که امروز، ۱۹ تیرماه در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد ، گفت: به همت این نهاد گلیم‌فرش محراب و نیایش کاری از زهرا عسگری، هنرمند بافنده شهرستان خمین در این نمایشگاه رونمایی شده و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی بیان کرد: این گلیم‌فرش در ابعاد ۸۰ در ۹۰ با هدف نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در سطح جامعه با بهره‌گیری از قالب یک هنر بافته شده است.

رضوانی اضافه کرد: نمایشگاهی از آثار صنایع دستی از آثار هنرمندان برجسته استان در رشته‌های منبت، معرق، رودوزی سنتی، چاپ باتیک، حجم‌سازی با چوب و دیگر رشته‌های هنری به نمایش در آمدومجددا اثری با عنوان حجاب درقالب معرق طراحی شده ودرماههای آینده بعد از خلق اثر به نمایش درخواهد آمد.

یادآور می‌شود، نمایشگاه حجاب و عفاف با حضور دستگاه‌های عضو کارگروه حجاب و عفاف در فرهنگسرای آئینه اراک از ۱۹ تا ۲۳ تیرماه جاری برای بازید علاقه‌مندان دایر است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×