اخبار فرش ماشینی

گلایه صادرکنندگان و تولیدکنندگان فرش از عدم حمایت سازمان‌های مربوطه/ یک میلیون تولیدکننده فرش بیکار هستند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نماینده مردم میاندوآب،شاهین دژ و تکاب درمجلس با اشاره به بازدید پزشکیان از نمایشگاه فرش، گفت: مقرر شد نمایندگان اتحادیه فرش و فعالان این عرصه، گزارشی از آسیب‌های موجود تهیه و به دفتر نایب رییس مجلس شورای اسلامی ارسال کنند.

همایون هاشمی با اشاره به بازدید مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه بین المللی فرش دستباف، گفت: در این بازدید ضمن آشنایی با ظرفیت‌های موجود در حوزه فرش، غرفه‌داران نیز به بیان مشکلات موجود در این عرصه پرداختند.

نماینده مردم میاندوآب،شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حاشیه بازدید از نمایشگاه فرش، جلسه‌ای با حضور نمایندگان اتحادیه فرش دست باف ایران  و تعدادی از صادرکنندگان  و تولیدکنندگان فرش برگزار شد، اظهار کرد: در این دیدار مشکلاتی در حوزه اجرایی و حوزه قوانین بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه صادرکنندگان و تولید کنندگان فرش نسبت به عدم حمایت سازمان‌های مربوطه گلایه و نگرانی داشتند، ادامه داد: عدم روان بودن حمایت‌های دولتی و دریافت مالیات برارزش افزوده از جمله مشکلاتی است که فعالان در این عرصه با آن مواجه هستند.

هاشمی با اشاره به اینکه متاسفانه هم اکنون میزان صادرات فرش بسیار کاهش یافته است، ادامه داد: در این جلسه مقرر شد نمایندگان اتحادیه فرش و فعالان در این عرصه گزارشی از آسیب‌های موجود در این حوزه تهیه و به منظور بررسی به دفتر نایب رییس مجلس شورای اسلامی ارسال کنند.

وی افزود: پس از ارسال گزارش از سوی تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش، مقرر شد جلسه‌ای به میزبانی مجلس شورای اسلامی با حضور مسولان و مدیران وزارت اقتصاد و امور دارایی، گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد تا مشکلات مربوط به حوزه امور اجرایی خصوصا صادرات حل شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نماینده مردم میاندوآب،شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس آمار ارائه شده یک میلیون تولیدکننده فرش بیکار هستند، تصریح کرد: باید با توسعه صادرات و توجه با سلیقه امروز بازارهای دنیا، نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×