اخبار فرش ماشینیمقالات فرش ماشینی

گفتگو با مدیرعامل شرکت رویال هالی ترکیه

آقای تانسل تولا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مصاحبه اختصاصی مجله نساجی کهن با آقای تانسل تولا

مدیرعامل شرکت رویال هالی ترکیه

درباره داستان موفقیت شرکت رویال هالی برای ما توضیح دهید.

داستان موفقیت شرکت رویال هالی از سال ۲۰۰۴ با تاسیس شرکت نخ bcf رویال و با هدف تامین نیاز نخ فرش با کیفیت واحدهای فرش ماشینی ترکیه آغاز شد. در سال ۲۰۰۵ به بخش تولید فرش ماشینی وارد شدیم در سال ۲۰۰۷ با برند مشهور پیر کاردین همکاری مشترکی را آغاز کردیم و با برند پیر کاردین محصولات خود را به بازار عرضه کردیم که با نام فرش پیرکاردین شناخته می شوند.

در سال ۲۰۱۱ توانستیم در مدت کوتاهی به یک مجموعه تولیدی و بازرگانی پیشرو در صنعت فرش ماشینی تبدیل شویم چرا که در سال ۲۰۱۱ برند اطلس هالی به عنوان قدیمی ترین برند فرش ماشینی ترکیه به مجموعه رویال هالی پیوست.

اطلس هالی بیش از ۵۴ سال در صنعت فرش ماشینی ترکیه سابقه دارد. در حال حاضر مجموعه صنعتی و بازرگانی رویال هالی شامل برندهای رویال هالی، اطلس هالی و پیرکاردین هالی در کنار ساختار منظم به حرفه ای فروش و خدمات مشتریان گروه طراحی حرفه ای و بخش تحقیق و توسعه پیشرفته میباشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در حال حاضر محصولات شرکت رویال هالی و رویال بی سی اف به بیش از ۲۸ کشور جهان صادر می‌شود و در خود ترکیه نیز با بیش از ۵۰۰ نمایشگاه و دفتر فروش بزرگترین شبکه فروش و تجارت فرش ماشینی را در اختیار داریم.

شرکت رویال هالی ترکیه
آقای تانسل تولا – مدیرعامل شرکت رویال هالی ترکیه

لطفاً بیشتر در مورد محصولات تولیدی شرکت رویال هالی توضیح دهید.

ما سالانه بیش از ۴۰۰۰ طرح و نقشه فرش به بازارهای داخلی و صادراتی عرضه می کنیم. کارخانجات ما در شهر قاضی آنتپ ترکیه در فضایی بالغ بر ۱۰۰ هزار مترمربع گسترده شده است. ظرفیت تولید شرکت ۶ و نیم میلیون متر مربع در سال می باشد. طرح ها و نقشه های ما بر اساس بازارهای داخل و خارج دسته بندی و طبقه بندی می شوند هرسال کاتالوگ های ما شامل ۱۴ کلکسیون متفاوت به مشتریان عرضه می شود. همانطور که گفته شد نقشه های ما بالای چهار هزار طرح می باشد و مسلما انواع نقشه های کلاسیک، مدرن، وینتیج و … را که برای هر بازاری مناسب باشد در مجموعه خود داریم.

در بخش نوآوری و تحقیقات همواره سعی کرده ایم پیشرو و به روز باشیم. با همکاری شرکت های مرتبط نرم افزاری را طراحی و راه‌اندازی کردیم که امکان طراحی و تولید فرش های سفارشی برای مشتریان خاص و خریداران را فراهم می کند این اپلیکیشن به نام سیگورت هالی در ترکیه بی رقیب است همچنین محصولاتی که بر پایه تحقیق و نوآوری در سال های گذشته به بازار عرضه شده فرشهای آنتی باکتریال، فرشهای نانو و خودتمیزشونده فرش های کم پرز و بدون پرز ( الیاف زائد سطح فرش به دلیل نوع خاص نخ فرش تا ۶۵ درصد کاهش می یابد) می باشد . شرکت رویال هالی تعداد بسیار زیادی از جوایز بین المللی در زمینه تحقیقات، نوآوری و طراحی در صنعت فرش ماشینی را در خارج و داخل ترکیه به دست آورده است.

شرکت رویال هالی ترکیه
یک فرش پرفروش شرکت رویال هالی ترکیه با استفاده از الیاف گیاهی و صددرصد قابل بازگشت به طبیعت

فرش رویال هالی یکی از شرکت های پیشرو در صنعت فرش ماشینی ترکیه و جهان است صنعت فرش ماشینی در ترکیه و جهان را چطور ارزیابی می کنید؟

کشورهای مهم در صنعت فرش ماشینی جهان در بازارهای بین المللی عبارتند از ترکیه، چین، هند، بلژیک، هلند و مصر. ترکیه به تنهایی ۲۹ درصد بازار جهانی فرش ماشینی را در اختیار دارد. چین بعد از ترکیه با ۲۰ درصد سهم بازار جهانی قرار دارد. درصد بالایی از تولید فرش ماشینی در ترکیه در شهر قاضی آنتپ متمرکز شده است و بعد از قاضی آنتپ در شهرهای کایسری و استانبول نیز واحدهای تولید فرش ماشینی قرار دارد.

در جولای ۲۰۲۰ صادرات شرکت رویال هالی با رشد ۱۴ درصدی رکورد جدید ۲۱۲ میلیون دلار رسید. بازارهای ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی از بزرگترین بازارهای صادراتی رویال هستند.

بازارهای صادراتی فرش ماشینی ترکیه بسیار گسترده است ما در شرکت رویال هالی به ۲۸ کشور جهان صادرات داریم و بخش های زیادی از اروپای مرکزی آمریکا و عربستان سعودی، چین، مراکش، ترکمنستان و رومانی صادرات داریم. دلیل اصلی این نفوذ ترکیه در بازار، قدمت و سابقه زیاد ترکیه در صنعت فرش است در تاریخ همواره ترکیه یکی از مهمترین مراکز فرش بافی در جهان بوده سابقه تاریخی و فرهنگی در شناخته شدن فرش ترکیه در جهان موثر بوده است.

صنعت فرش ماشینی در ترکیه با سرمایه گذاری های دقیق و مداوم به یک بخش بی رقیب بدل شده است همچنین طراحان قدرتمند و مسلط بر بازار و نیروی کار ماهر در رشد تولید و صادرات از پشتوانه های اساسی موفقیت ترکیه هستند.

شرکت رویال هالی ترکیه
شرکت رویال بی سی اف ترکیه

در جهان امروز تولیدات سبز و پایدار و دوستدار محیط زیست روز به ‌روز از اهمیت و جایگاه بالاتری برخوردار می شوند چطور میتوانیم تولیدات سبز و دوستدار محیط زیست را در صنعت فرش ماشینی افزایش دهیم؟

دقیقاً به موضوع بسیار مهمی اشاره کردید ما در شرکت رویال هالی از آغاز شروع فعالیت خود برای این امر اهمیت ویژه قائل بودیم و تمام تولیدات خود را در چارچوب یک سیستم مدیریت محیط زیست انجام می دهیم. ما در حال حاضر با اغلب موسسات استاندارد در سراسر جهان همکاری داریم و گواهینامه های لازم را هر ساله دریافت می‌کنیم.

در حال حاضر ما تولید نخ های ۱۰۰% طبیعی تنسل برای نخ فرش ماشینی را آغاز کرده‌ایم و در تمامی کلکسیون های جدید خود از این نوع نخ استفاده میکنیم این نوع نخ که در بافت فرش به خوبی جواب داده است مورد توجه بسیاری از مشتریان اروپایی و آمریکایی ما قرار گرفته که به بحث دوستدار محیط زیست بودن محصولات و سبز بودن تولیدات اهمیت می دهند.

شرکت رویال هالی ترکیه
یک فرش پرفروش شرکت رویال هالی ترکیه در بازارهای صادراتی

همچنین ما در بسیاری از کلکسیون های خود نخ های فرش طبیعی و قابل بازیافت و پایدار را جایگزین نسخه های فرش قبلی کردیم که هیچ آسیبی برای محیط زیست و انسان ندارد. در حال حاضر یکی از وظایف اصلی و اولویت‌های واحد تحقیق و توسعه رویال هالی استفاده از نخ های طبیعی بازیافتی و پایدار در تولیدات شرکت و جایگزین کردن آنها با نخ های فرش مصنوعی است.

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×