اخبار نساجی

گشایش ال‌سی به تنهایی راهگشا نیست / مشکل فولادی‌ها در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

 

گشایش ال‌سی به تنهایی راهگشا نیست / مشکل فولادی‌ها در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: گشایش ال‌سی با ۳۰ درصد ارزش کالا به تنهایی راهگشا نیست و الزامات دیگری مانند گشایش سوئیفت نیز باید عملیاتی شود.

محمدرضا رحیمی‌زاده در گفت ‌و گو با فارس، اظهار داشت: گشایش ال‌سی با ۳۰ درصد ارزش کالا اقدام خوبی است و باعث حل بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی در تأمین نقدینگی خواهد شد.

وی با بیان اینکه با توجه به کمبود نقدینگی، گشایش ال‌سی با درصد کمی از ارزش کالا گره‌گشایی بزرگی محسوب می‌شود، افزود: با توجه به شرایطی که طی ۱.۵ سال پیش ایجاد شده، نیاز واحدهای تولیدی به نقدینگی افزایش یافته است به طوری که برای خرید مواد اولیه مجبور به پرداخت ۱۳۰ درصد ارزش کالا بودیم ولی با بخشنامه اخیر دولت، این رقم به حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است که فرصت بیشتری را برای تولید کنندگان در تأمین نقدینگی ایجاد می‌کند.

رحیمی‌زاده تصریح کرد: بخشنامه اخیر مربوط به گشایش ال‌سی، در مورد کشورهایی مانند چین، هند و ترکیه راهگشا است، زیرا بیشتر خریدها به صورت حواله نقدی انجام می‌شد، ولی در مورد کشورهای دیگر باید در ابتدا گشایش سوئیفت صورت گیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مشکل تولیدکنندگان فولاد در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده

وی در ادامه در مورد اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در صنعت فولاد اظهار داشت: این قانون در ابتدا برای صنعت فولاد، طوری اجرایی شد که کارخانه‌های فولادی موظف به پرداخت مالیات به فروشندگان مواد اولیه شدند، اما در عین حال بازار آهن الزامی برای پرداخت مالیات به تولیدکنندگان فولاد نداشت.

وی ادامه داد: بازار فولاد با تأخیر دو ساله نسبت به تولیدکنندگان فولاد مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شد.

به گفته عضو انجمن فولاد، کارخانه‌های فولادی بابت فروش هر کیلو فولاد باید ۱۰۵ تومان ارزش افزوده پرداخت کند که در شرایط فعلی با توجه به پایین بودن تقاضا برای خرید و رکود بازار، پرداخت این مالیات باعث می‌شود که توجیه اقتصادی تولید از بین برود.

وی اظهار داشت: از سویی، برخی از فروشندگان مواد اولیه به صنعت فولاد، با وجود دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تولیدکنندگان نسبت به پرداخت آن به حساب دولت اقدام نمی‌کنند که این مسأله مشکلاتی را برای کارخانه‌های فولادی ایجاد کرده است.

وی توضیح داد: مأموران سازمان امور مالیاتی به ما می‌گویند که اگر شرکت‌های فروشنده مواد اولیه، مالیات بر ارزش افزوده را به حساب دولت واریز نکنند، این مسأله را در عملیات فروش و مالیات شما لحاظ خواهیم کرد و این در حالی است که ما نمی‌توانیم نظارتی بر عملکرد فروشندگان مواد اولیه داشته باشیم.

رحیمی‌زاده ادامه داد: امسال نظارت بیشتری بر پرداخت مالیات توسط عرضه‌کنندگان مواد اولیه صورت می‌گیرد ولی باز هم مشکلات قبلی اتفاق می‌افتد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×