اخبار نساجی

گشایش ال‌سی برای امارات انجام می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که ایران محدودیتی در زمینه تجارت با امارات ندارد و کماکان گشایش اعتبار اسنادی برای واردات از کشور امارات انجام می‌شود‌.

حمید صافدل در گفت‌وگو با «ایسنا» در واکنش به این سوال که آیا گشایش اعتبار اسنادی برای واردات از کشور امارات متوقف شده است؟ اظهار کرد: کماکان گشایش اعتبار برای واردات از کشور امارات انجام می‌شود و هیچ محدودیتی وجود ندارد‌. وی ادامه داد: ما در تجارت با کشور امارات محدودیتی نداریم و کماکان مثل سابق کارها در حال انجام است‌.
مبادله تجاری ایران و امارات ادامه دارد
رئیس شورای بازرگانی ایران و امارات نیز تصریح کرد: گشایش اعتبار اسنادی برای واردات از امارات متوقف نشده اما مشکلاتی به‌وجود آمده که در حال برطرف شدن است‌. مسعود دانشمند در گفت‌وگو با «ایسنا» در مورد مبادله تجاری ایران و امارات توضیح داد: وقتی ثبت سفارش کالا برای واردات از امارات انجام می‌شود می‌توان گفت که این دو کشور همچنان مبادله تجاری دارند‌. حال ممکن است برای گشایش اعتبار اسنادی مشکلی وجود داشته باشد اما ملاک تجارت دو کشور با هم، همان ثبت سفارش است‌. دانشمند با تصریح این که گشایش اعتبار اسنادی واردات کالا از امارات متوقف نشده است، افزود: مشکل‌هایی در این فرآیند به‌وجود آمده که از سیستم بانکی ناشی می‌شود‌. دارایی‌های بانک مرکزی ما به صورت دلار و یورو است که از فروش نفت حاصل و در بانک‌های کشورهای اروپایی نگهداری می‌شود‌. وقتی قرار است این ارزها به شکل دلار و یورو بانک‌های اروپایی به بانک‌های اماراتی واریز و سپس در آنجا این دلار و یوروها به درهم تبدیل شوند مشکل‌هایی به‌وجود آمده که رفع خواهند شد‌. رئیس شورای بازرگانی ایران و امارات با بیان این‌که گشایش اعتبار اسنادی برای واردات از امارات اکنون انجام می‌شود، افزود: معاملات تجاری ایران و امارات در حال انجام است و اصلا بیشترین مبادلات ما با کشور امارات با ال‌ سی نیست‌. وی تاکید کرد که بانک مرکزی ایران باید ارز در اختیار بانک‌های تجاری قرار دهد که روند تجارت انجام شود‌. دانشمند همچنین این مشکل را ناشی از بانک‌های اروپایی دانست و متذکر شد: بانک‌های اروپایی باعث شدند که سکته ایجاد شود‌. چرا که این بانک‌های اروپایی هستند که باید دلار ما را به امارات منتقل کنند‌. رئیس شورای بازرگانی ایران و امارات در پایان بار دیگر خاطرنشان کرد: مقداری در این روند سکته به‌وجود آمده که مشکل آن برطرف خواهد شد‌.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×