اخبار نساجی

گشایش اعتبار ۷ طرح فولادی در مرحله نهایی / مذاکره با وزیر برای واردات ماشین‌آلات معدنی

 

گشایش اعتبار ۷ طرح فولادی در مرحله نهایی / مذاکره با وزیر برای واردات ماشین‌آلات معدنی

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی از مذاکره با چینی‌ها برای اجرای هفت طرح فولادی و همچنین رایزنی با وزیر صنعت برای واردات ماشین‌آلات معدنی خبر داد و گفت: مراحل نهایی گشایش اعتبار هفت طرح فولادی در حال انجام است.

مهدی کرباسیان در حاشیه مراسم امضای قرارداد ساخت کارخانه فولادسازی سیرجان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص اجرای هفت طرح فولادی، با بیان اینکه مراحل نهایی گشایش اعتبار هفت طرح فولادی در حال انجام است، اظهار داشت: طی دو، سه هفته آینده، خبرهای خوبی در این خصوص منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش احیای هفت طرح فولادی توسط شرکت‌های داخلی قابل انجام است، گفت: طی سال‌های گذشته، پیشرفت قابل توجهی در زمینه تکنولوژی و ساخت در شرکت‌های ایرانی صورت گرفته و البته در برخی بخش‌ها نیازمند حضور شرکت‌های خارجی هستیم.

معاون وزیر صنعت با اشاره به افزایش هزینه و زمان اجرای هفت طرح فولادی در اثر اعمال تحریم‌ها، افزود: امیدواریم با سیاست‌های دولت و عقلانی فکر کردن کشورهای خارجی، این مشکلات برطرف شود و سرعت اجرای پروژه‌ها افزایش یابد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

* رئیس ایمیدرو ۶ مرتبه عوض شد، ۷ طرح فولادی عملیاتی نشد

وی با بیان اینکه با وجود تغییر ۶ رئیس در ایمیدرو، هنوز هفت طرح فولادی اجرایی نشده است، گفت: طی یک و نیم ماه گذشته، وقت زیادی برای بررسی این طرح‌ها صرف کردیم و در دو، سه هفته آینده نیز خبرهای خوبی در این مورد منتشر خواهد شد.

وی توضیح داد: امروز جلسه‌ای با یک هیأت چینی برای اجرای هفت طرح فولادی خواهیم داشت و موضوع اجرای این طرح‌ها را نهایی خواهیم کرد.

رئیس ایمیدرو در پاسخ به این سئوال فارس که قبلاً گفته شده بود که فاینانس چینی هفت طرح فولادی نهایی شده است، آیا باز هم قصد دارید در این مورد با چینی‌ها مذاکره کنید؟ به کنایه گفت: همه این طرح‌ها قبلاً دو، سه بار هم کلنگ‌زنی شده‌اند!

وی با بیان اینکه تأخیر در اجرای هفت طرح فولادی، هزینه اجرای آنها را افزایش داده است، در پاسخ به این سوال که برآورد شما در این مورد چقدر است، گفت: برآوردی در این مورد ندارم.

* گزارشی در مورد زیرساخت‌های بخش معدن به دولت ارائه می‌شود

کرباسیان در مورد کمبود ظرفیت حمل و نقل ریلی برای حمل برخی مواد معدنی نیز، گفت: یکی از نیازهای اساسی در سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه معادن و صنایع معدنی بعد از تأمین مواد معدنی، موضوع زیرساخت‌ها مانند آب، برق و جابجایی مواد تا کارخانه‌های فرآوری و یا صادرات است.

وی با اشاره به پیش‌بینی تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در برنامه پنجم، گفت: در حال حاضر حدود ۱۴ میلیون تن تولید فولاد داریم که در جهت افزایش این رقم، برای جابجایی سنگ آهن و مواد معدنی نیازمند توسعه حمل و نقل و زیر ساخت‌ها هستیم.

به گفته وی، سرمایه‌گذاری در برخی بخش‌های راه آهن در جهت تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد با مشکلاتی روبرو بوده که قرار شده گزارش مشترکی در این مورد برای دولت تهیه شود.

* رایزنی با وزیر صنعت برای واردات ماشین‌آلات معدنی

معاون وزیر صنعت در مورد واردات ماشین آلات معدنی نیز به فارس گفت: در حال حاضر بخش معدن نیازمند واردات برخی ماشین‌آلات است که در داخل امکان تولید ندارند، در این مورد در دولت قبل بحث‌های مختلفی مطرح شده، ولی عملیاتی نشده است.

وی با بیان اینکه موضوع تأمین ماشین آلات معدنی در دولت در حال پیگیری است، گفت: در این راستا مذاکراتی با تولیدکنندگان داخلی مانند شرکت هپکو در هفته آینده خواهیم داشت.

وی افزود: برای واردات ماشین‌آلات معدنی نیز در حال مذاکره با وزیر صنعت هستیم.

کرباسیان تأکید کرد: مشکل، تنها واردات ماشین‌آلات نیست، بلکه معدنی‌ها نقدینگی زیادی برای واردات ندارند، زیرا ماشین آلات معدنی گران قیمت هستند و باید با ارز آزاد به کشور وارد شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×