اخبار نساجی

گسترش همکاری های کشاورزی ایران با کشورهای غرب آفریقا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

گسترش همکاری های کشاورزی ایران با کشورهای غرب آفریقا

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به بورکینافاسو با لوک آدولف تیائو نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در این جلسه نخست وزیر بورکینافاسو از مسوولان کشورمان خواست خدمات فنی و مهندسی به این کشور صادر کنند و تجربیات خود را در زمینه های اقتصادی به ویژه در بخش کشاورزی و صنعت در اختیار آنان بگذارند.

وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه با اعضای اتاق بازرگانی بورکینا فاسو نیز دیدار و گفت وگو کردند.

خلیلیان در این جلسه حضور مسوولان بخش خصوصی کشورمان را برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور مغتنم دانست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ادریس ـ رئیس اتاق بازرگانی بورکینافاسو در این جلسه واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی، تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی، انواع دارو و واکسن های دامی، واردات بذر، مصالح ساختمان و لوازم و قطعات خودرو را مهمترین بخش واردات این کشور دانست و از مسوولان کشورمان درباره واردات این کالاها و محصولات و همچنین انتقال تجربیات کشورمان برای تولید محصولات راهبردی کشاورزی درخواست همکاری کرد.

در ادامه برنامه سفر یک روزه در بورکینا فاسو ـ وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه با وزیر صنعت، تجارت و صنایع دستی، وزیر امور دامی و وزیر دامپروری این کشور دیدار و مذاکره کرد.

در این دیدارها احداث واحدهای فرآوری گوشت و کشتارگاه ها و سرمایه گذاری بخش خصوصی در بورکینا فاسو برای توسعه در بخش مرغداری و آبزی پروری مهمترین محورهای مذاکرات بود که در این مذاکرات مهندس رازقی ـ معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران نیز حضور داشت.

براساس این گزارش، در دیدار وزیر جهاد کشاورزی با رئیس جمهوری سیرالئون، توسعه همکاری های ایران و سیرالئون در بخش شیلات و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بررسی شد.

در سفر پنج روزه وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه به کشورهای غرب آفریقا، دکتر خلیلیان با ارنست بای کوروما رییس جمهوری سیرالئون دیدار کرد.

توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی، استفاده از تجارب جمهوری اسلامی ایران در زمینه اجرای طرح های نوین آبیاری و توسعه همکاری های دو کشور در بخش شیلات و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از مهمترین مباحث مذاکرات رسمی وزیر جهاد کشاورزی با رییس جمهوری سیرالئون بود.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین با سرپرست وزارت امور خارجه سیرالئون نیز دیدار کرد.

دکتر خلیلیان و هیات همراه پس از مذاکره با وزرای تجارت و کشاورزی سیرالئون در ادامه سفر پنج روزه با وزیر کشاورزی این کشور برای ایجاد دفتر نمایندگی جهاد کشاورزی در سیرالئون یادداشت تفاهم امضا کردند.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر به کشورهای غرب آفریقا با وزیر کشاورزی، دامپروری و شیلات کشور بنین دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار، دو طرف درباره راههای توسعه همکاری ها به ویژه در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی و تولید بذر و نهاده های کشاورزی و آموزش تفاهم نامه امضا کردند.

در این تفاهم نامه بر اجرای برنامه های مشترک توسعه کشاورزی تاکید شده است.

کاته سادای وزیر کشاورزی، دامپروری و شیلات کشور بنین گفت: از جمهوری اسلامی ایران می خواهیم تجارب خود را به ویژه در بخش مکانیزاسیون کشاورزی و تولید بذرهای اصلاح شده در اختیار ما قرار دهد.

کاته سادای افزود: این برنامه ها و تفاهم نامه ها کمک می کند کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی و همچنین امنیت غذایی بنین افزایش یابد.

صادق خلیلیان ـ وزیر جهاد کشاورزی ـ هم گفت: دو طرف درباره تبادل تجارب توسعه کشاورزی، مکانیزاسیون و همچنین تبادل هیئت های کارشناسی رایزنی کردند.

خلیلیان گفت: همکاری در ارائه آموزش های علمی و کاربردی و ارائه بورس های تحصیلی به کارشناسان کشاورزی بنین از سوی جمهوری اسلامی ایران و همکاری در بخش تولید بذر و تأمین نهاده های کشاورزی از مفاد تفاهم نامه همکاری دو کشور است.

وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه از جمله رئیس سازمان شیلات ایران همچنین با رئیس و اعضای اتاق بازرگانی بنین دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار توانمندی ها و ظرفیت های همکاری در بخش های کشاورزی، گردشگری، صنعت و خدمات تبیین شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×