اخبار نساجی

گسترش تولید الیاف بازالت در چین

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

گسترش تولید الیاف بازالت در چین

الیاف بازالت ماده ای است که به طور گسترده در محصولات مقاوم به حریق، مصالح ساختمانی، پلها و جاده ها مورد استفاده قرار میگیرد.

الیاف بازالت در اواسط ماه ژوئن سال جاری توسط شرکت چینی سینجیانگ کرپ نانگ ای شی (Xinjiang Corps Nong Yi Shi)در تولید انبوه قرار گرفته است. پیش بینی میشود در فاز اول پروژه، تولید سالانه الیاف بازالت و محصولات مرتبط به ۳۰۰۰ تن برسد.

بازالت از سنگ مذاب آتشفشان تشکیل شده است که تحت دمای ذوب بالا به الیاف بازالت تبدیل می شود و دارای ویژگی هایی از جمله عایق بودن، استحکام بالا، مقاومت در دمای بالا و مقاومت در محیط های نمکی می باشد.

این نوع از الیاف میتواند درساخت فرمولاسیون آسفالت ، بتون و مواد مقاوم به حریق به کار گرفته شود، به همین علت علاوه بر ویژگی کنترل آتش، نقش غیر قابل جایگزینی را درصنعت جاده سازی و پل سازی ایفا می کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در حال حاضر این ماده در بزرگراه ها، پل هایی که در خطوط راه آهن استفاده می شود و ساخت و ساز شهری در شهرهایی چون سیچوان، هبی، شانکسی، هیلونگژیانگ چین به کار میرود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×