اخبار نساجی

گسترش تبادلات بانکی بین‌المللی به راهکار ها و مدل‌های جدید نیاز دارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس کارگروه طرح تحول بانکی شورای هماهنگی بانک‌ها، خواستار تغییرات اساسی در بسته سیاستی نظارتی سال آینده بانک مرکزی، منطبق با شرایط و مسائل اقتصادی ایران و بین‌الملل شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق ایران به نقل از بانک توسعه صادرات ایران، «دکتر حسین عیوضلو» عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران گفت: با توجه به شرایط تحریم و برنامه‌های پیش رو لازم است بسته سیاستی نظارتی سال آینده منطبق با طرح تحول، برنامه‌های توسعه‌ای کشور، نظارت موثر و روش‌های جدید تامین مالی (به عنوان جایگزین روش‌های سنتی) طراحی و تدوین شود.
وی افزود: اکنون باید فضا را بیشتر برای بخش خصوصی و فعالیت های آزادتر آن ها مهیا کنیم، زیرا روش‌های سنتی مانند اقتصاد مبتنی بر تفکر دولتی در شرایط حاضر پاسخ گو نیست.

عیوضلو یادآور شد: دوران روش‌های سنتی در بانکداری مرسوم به سر آمده است و باید دنبال مدل‌های جدید مانند مدل مدیریت شده ملی در حوزه گسترش تبادلات بانکی بین‌المللی باشیم.
رئیس کارگروه طرح تحول بانکی شورای هماهنگی بانک‌ها تصریح کرد: اگر از فرصت‌های جدید پیش‌رو به خوبی استفاده کنیم، آثار منفی تحریم خیلی نمی تواند بر اقتصاد کشور اثر بگذارد.

عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران افزود: صندوق توسعه سرمایه‌گذاری آفریقا و صندوق توسعه سرمایه‌گذاری غرب آسیا از مواردی است که در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای این بانک مورد توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: از طریق تشکیل این صندوق‌ها، می‌توان مطالعات و امکان‌سنجی در کشورهای هدف را انجام داده و استراتژی حضور درست در این کشورها را ارائه کرد.

عیوضلو اضافه کرد: در نظر است این صندوق‌ها با مشارکت بانک‌ها، شرکت‌ها و به ویژه هولدینگ‌های بزرگ بخش خصوصی ایجاد شود.
وی افزود: باید بتوان ساختار این صندوق‌ها را گسترش داد تا زمینه‌ساز حضور مداوم و موثر در کشورها ومناطق هدف باشد و بر این اساس است که می‌توان رشد پایدار صادرات کالاها و خدمات را عملیاتی کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×