اخبار نساجی

گسترش استفاده از پارازیت‌اندازهای موبایل

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

گسترش استفاده از پارازیت‌اندازهای موبایل

یک شهروند اهل فیلادلفیا به طور غیرقانونی و با استفاده از ابزار پارازیت انداز، استفاده از موبایل را در اتوبوس‌های شهری دچار مشکل کرد.

بسیاری از ما به علت بلند صحبت کردن، استفاده نامناسب و طولانی مدت افراد با تلفن‌های همراه در اماکن عمومی آزرده شده‌ایم، اما تعداد افرادی که به مبارزه با این نوع ناهنجاری می‌پردازند روز به روز افزایش می‌یابد.

به تازگی یک شهروند فیلادلفیایی که معتقد است اماکن عمومی مناطق خاکستری هستند با بکارگیری یک ابزار پارازیت انداز مانع از صحبت کردن مسافرین در اتوبوس‌ها شده است.

این ابزار پارازیت انداز که بین ۴۰ تا ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد ظاهری شبیه به واکی‌تاکی و چهار آنتن داشته و توسط برخی وب سایت‌ها به فروش می‌رسد. سل‌فون جمر می‌تواند امواج رادیویی، تلویزیونی و سیگنال‌ها موبایل را در محدوده‌ای به وسعت یک سالن تئاتر، دچار اختلال کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

از آنجایی که این دستگاه‌های جیبی مراکز مخابراتی اضطراری نزدیک را مختل کرده و هنگام ایجاد حملات نظامی و شرایط اورژانسی موجب بروز مشکلات امنیت عمومی و عدم دریافت اخبار فوری و ضروری می‌شوند استفاده از آنها در بسیاری از کشورها جرم محسوب می‌شود و جریمه‌ای ۱۶۰۰ دلاری و زندان در پی دارد.

به گزارش فارس با این حال تعداد چنین اشخاصی که با وجود آگاهی از غیرقانونی بودن و مجازات این عمل برای حفظ آرامش آنها را با خود حمل کنند روز به روز در حال افزایش است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×