اخبار فرش ماشینی

گزارش ۳ نمایشگاه همزمان بین‌المللی در زمینه نساجی در استانبول – ترکیه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

برگزاری ۳ نمایشگاه همزمان بین‌المللی در زمینه نساجی در استانبول – ترکیه

* ITM Texpo EURASIA 2013 * YARN FAIR 2013 * HIGHTEX 2013

مرکز نمایشگاهی تویاپ شهراستانبول ترکیه از تاریخ ۲۹ می تا ۱ ژوئن سال جاری میزبان ۳ نمایشگاه بین‌المللی مرتبط با صنایع نساجی بود.

– نمایشگاه ماشین‌آلات نساجی و صنایع مرتبط
– نمایشگاه انواع نخ
– منسوجات فنی و بی‌بافت‌ها

فضای تخصیص یافته در این سه نمایشگاه بیش از ۹۰ هزار متر مربع بوده که توانست نمایشگر محصولات تولیدی بالغ بر ۱۰۰۰ غرفه‌دار از ۳۷ کشور جهان باشد. کشورهای غرفه‌دار در این نمایشگاه‌ها عبارت بودند از ایالات متحده آمریکا، آلمان، استرالیا، اتریش، بنگلادش، بلژیک، بلاروس، برزیل، جمهوری چک، چین، فرانسه، کره جنوبی، هندوستان، هلند، هنگ‌کنگ، ایتالیا، بریتانیا، ایران، اسپانیا، اسرائیل، سوئد، سوئیس، ایتالیا، ژاپن، جمهوری کره، مجارستان، مالزی، مصر، نپال، نروژ، پاکستان، پرتغال، سنگاپور، تاجیکستان، تایلند، تایوان و ترکیه. شایان ذکر است که شرکت‌های ظریف مصور و الیاف ساویس نیز به نمایندگی از کشور ایران در این نمایشگاه به عرضه جدیدترین محصولات خود پرداختند.

بر اساس گزارشات منتشر شده، در حدود ۴۰ هزار نفر از فعالان صنعتی صنایع نساجی و متخصصین مربوطه از بیش از ۸۰ کشور جهان از نمایشگاه‌های مذکور بازدید کردند که عمده آن‌ها از آسیا و اروپا از جمله ایران، مصر، روسیه، هندوستان، سوریه، اردن، ایتالیا، ازبکستان، بریتانیا، بلغارستان، آلمان، یونان، پاکستان، چین، اوکراین، گرجستان و رومانی بودند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

فضای اختصاص یافته به نمایشگاه‌های صنایع نساجی در مرکز نمایشگاهی تویاپ به شرح زیر بودند:

سالن ۲: ماشین‌آلات حلاجی و ریسندگی پنبه‌ای، تابندگی، ماشین‌آلات تولید بی‌بافت ها، تکنولوژی منسوجات فنی

سالن‌های ۳ و ۷: ماشین‌آلات رنگرزی، چاپ و تکمیل، تجهیزات آزمایشگاهی و کنترل کیفیت، مواد شیمایی مورد مصرف در صنایع نساجی، سیستم‌های اتوماسیون

سالن ۴: لوازم یدکی انواع ماشین‌آلات نساجی، سیستم‌های اتوماسیون

سالن‌های ۸ و ۹: ماشین‌آلات مقدمات بافندگی، ماشین‌آلات بافندگی تاری‌- پودی و لوازم یدکی مربوطه

سالن ۱۲: ماشین‌آلات بافندگی حلقوی تخت و گردباف، ماشین‌آلات گلدوزی، ماشین‌های جوراب‌بافی

شایان ذکر است که سالن‌های ۱۰ و بخشی از سالن ۲ به نمایشگاه HIGHTEX اختصاص داشته که نمایشگر آخرین تکنولوژی در زمینه تولید منسوجات فنی و بی‌بافت‌ها بوده و همچنین سالن‌های ۵ و ۶ به نمایشگاه YARN FAIR اختصاص داشت که به نمایش انواع نخ‌های تولیدی صنایع نساجی پرداخت. بر اساس این گزارش، بیشترین فضای نمایشگاهی مربوط به ماشین‌آلات رنگرزی و چاپ و تکمیل بود که به ارائه آخرین تکنولوژی تولید خود پرداخته و با استقبال خوبی از سوی بازدیدکنندگان روبرو شد.

ITM Texpo EURASIA 2013:

پس از برگزاری نمایشگاه ITM در سال ۲۰۱۲ و موفقیت چشم‌گیر آن، آثار مثبت بسیار زیادی را به ویژه برای صنایع ماشین‌سازی نساجی ترکیه به همراه داشت به طوری که در خواست‌های متعدد شرکت‌های ترک و حتی شرکت‌های خارجی موجب شده تا مجری این نمایشگاه برگزاری دوره بعدی ITM را یک سال به جلو بیندازد و به جای سال ۲۰۱۴ در سال ۲۰۱۳ برگزار شود. شایان ذکر است که دوره بعدی برگزاری نمایشگاه مذکور به سال ۲۰۱۶ موکول شده است.

سی‌امین دوره از برگزاری این نمایشگاه توانست همچون دوره‌های پیشین برگزاری خود، توجه فعالان صنایع نساجی جهان را جذب نموده و به خوبی نمایانگر توانایی‌های و پیشرفت صنایع ماشین‌سازی نساجی در جهان باشد. بسیاری از شرکت‌های معظم در زمینه تولید ماشین‌آلات نساجی آخرین دستاوردها و تکنولوژی خود را در این نمایشگاه عرضه کردند. بخش‌های موجود در این نمایشگاه عبارت بودند از ماشین‌آلات خطوط مقدمات ریسندگی، ماشین‌آلات و خطوط ریسندگی، ماشین‌آلات تابندگی، ماشین‌آلات مقدمات بافندگی، ماشین‌آلات بافندگی، ماشین‌آلات خطوط رنگرزی، چاپ و تکمیل، تجهیزات آزمایشگاهی و کنترل کیفی، مواد شیمیایی، رنگ و مواد کمکی نساجی، سیستم‌های اتوماسیون صنعتی و نرم‌افزارهای طراحی.

YARN FAIR 2013:

با توجه به افزایش قابل توجه تولید انواع نخ در منطقه اوراسیا، دهمین نمایشگاه بین‌المللی نخ استانبول بیش از ۱۵۰ شرکت از ۱۲ کشور را زیر یک سقف جمع کرد که به نمایش آخرین محصولات خود در زمینه تولید انواع نخ از جمله نخ‌های پنبه ای، ویسکوز، اکریلیک، پشم، پلی‌استر، پلی‌پروپیلن، پلی‌آمید، نخ های فیلامنت، کتان، ابریشم و … پرداختند که همگی در صنایع نساجی و پوشاک مورد مصرف قرار می‌گیرند. شایان ذکر است که در نمایشگاه مذکرو نخ‌های تولیدی از الیاف گیاه بامبو، نخ‌های ریسایکل و نخ‌های تولید شده از الیاف پنبه ارگانیک نیز در سالن‌های ۵ و ۶ به نمایش گذاشته شده بودند.

HIGHTEX 2013:

تولیدکنندگان منسوجات جهان و همچنین محصولات فنی و بی‌بافت‌ها از نمایشگاه HIGHTEX 2013 که عرضه کننده آخرین تکنولوژی و دستاوردهای این صنعت در زمینه منسوجات صنعتی و بی‌بافت ها بود بازدید کردند. محصولات و بخش های موجود در این نمایشگاه عبارت بودند از تکنولوژی‌های مورد استفاده در تولید منسوجات فنی و تکنیکی، خطوط تولید منسوجات بی‌بافت، مواد اولیه و مواد شیمیایی مصرفی در صنعت منسوجات بی بافت، محصولات میانی و نهایی و صنعت منسوجات بی بافت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×