اخبار فرش ماشینی

گزارش نمایشگاه دموتکس قازیانتپ ترکیه ۲۰۱۵

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

دموتکس ترکیه امسال در تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ می در شهر قازیان تپ ترکیه مرکز فرش ماشینی جهان برگزار شد و فعالان اصلی این صنعت را در محلی حرفه ای گردهم آورد. این نمایشگاه که توسط شرکت نمایشگاهی هانوفر آلمان – شعبه ترکیه برگزار می شود از سوی نهادها و اتحادیه های مختلف در ترکیه نظیر اتاق بازرگانی و تجارت شهر قازیان تپ ، اتحادیه صادرکنندگان فرش جنوب ترکیه و اتحادیه تولیدکنندگان فرش قازیان تپ حمایت و پشتیبانی می شود. در نمایشگاه امسال ۱۹۸ شرکت غرفه گذار در فضایی به وسعت ۲۲ هزار مترمربع برگزار شد. در این نمایشگاه حدود ۱۵۰ شرکت از ترکیه حضور داشتند و بقیه شرکت های غرفه گذار از کشورهای بنگلادش ، بلژیک ، چین ، فرانسه ، آلمان ، هندوستان ، ایران ، اردن ، عربستان صعودی ، سریلانکا و ازبکستان حضور داشتند . از کشور ایران مجله نساجی کهن ، شرکت فرش فرهی ، فرش قیطران و فرش مشهد هالی حضور داشتند.

آقای الکساندر کوهل مدیر شرکت نمایشگاهی هانوفر – ترکیه در مورد نمایشگاه امسال گفت : ” امسال هم برگزاری پرقدرت نمایشگاه دموتکس ترکیه نشاندهنده پتانیسیل های بالای صنعت فرش ماشینی و کفپوش ها در کشورهای منطقه به ویژه ترکیه بود. همچنین امسال افزایش تعداد شرکت کنندگان بین المللی نشاندهنده افزایش اهمیت این نمایشگاه در منطقه اوراسیا است . امسال ۸۷۳۴ نفر از نمایشگاه بازدید کردند که اغلب آن ها از کشورهای هدف ما در خاورمیانه من جمله کشور ایران بودند.”

در نمایشگاه امسال هزاران طرح و نقش و محصولات جدید در صنعت فرش ماشینی و کفپوش توسط شرکت های مطرح و پیشرو منطقه و به ویژه کشور ترکیه به نمایش گذاشته شد.

از جمله مهمترین محصولاتی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد فرش های خودتمیزشونده  توسعه یافته با تکنولوژی نانو بود که چشمان تمام بازدیدکنندگان را به خود خیره نمود به طوری که تکنولوژی های مورد استفاده در تولید ماشین های لوکس و کالاهای میلیون دلاری اکنون خود را با صنعت فرش ماشینی تطبیق داده است.

آقای دکتر مرپچ ببیت اوغلو مدیرعامل شرکت فرش اطلس Atlas Hali در مورد فرش های خود تمیزشونده با تکنولوژی نانو این شرکت گفت : ” شرکت اطلس هالی در نمایشگاه امسال با ارائه فرش های خود تمیزشونده توسعه یافته با تکنولوژی نانو قصد دارد انقلابی را در نسل جدید فرش های تولیدی خود ایجاد کند. این فرش ها با استفاده از تکنولوژی  نانو قادر خواهند بود به طور مداوم خود را تمیز کنند و از انرژی که از نور خورشید و یا فضای خانه دریافت می کنند باکتری ها و لکه های خود را تمیز کنند

در این نمایشگاه مجله نساجی کهن به عنوان تنها مجله بین المللی تخصصی صنعت فرش ماشینی و کفپوش ایران حضور فعالی داشت. و آخرین ویژه نامه خود را در این نمایشگاه توزیع نمود. مجله نساجی کهن به عنوان همکار مطبوعاتی رسمی این نمایشگاه مورد تقدیر قرار گرفت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در نمایشگاه دموتکس ترکیه ۲۰۱۵ علاوه بر طرح ها و نقش های گوناگون فرش هایی با مواد اولیه مختلف نیز به نمایش عموم گذاشته شدو فرش های پشمی ، پلی استر ، ابریشم ، فرش های تولیدی از الیاف بامبوو … توجه همگان را به خود جلب نمود.

همچنین فرش های تولیدی شرکت های غرفه گذار از نظر تکنولوژی های به کار رفته نیز دارای تنوع زیادی بود به طوری که آخرین تکنولوژی های تولید فرش های تافتینگ ، روبات های فرش باف ، ماشین آلات بافندگی با تراکم بالا و … به نمایش گذاشته شد.

آقای پاتریک دیت مدیر فروش منطقه ای شرکت فرانسوی سوپربا فرانسه که به عنوان شرکتی پیشرو در مورد تکنولوژی های نخ فرش به شمار می رود در مورد این نمایشگاه گفت : ” نمایشگاه دموتکس ترکیه نمایشگاهی بسیار موفق و خوب است و قازیان تپ به عنوان محل برگزاری آن یک انتخاب هوشمندانه است چرا که اینجا قلب تولید فرش ماشینی دنیاست و تعداد بسیار زیادی از مشتریان ما در این جا حضور دارند. ما در این نمایشگاه به تمام اهداف خود رسیدیم.

شرکت های ایرانی فرش قیطران و فرش فرهی نیز با ارائه محصولاتی زیبا و با کیفیت بسیار بالا تحسین همگان را برانگیختند و تعداد بسیار زیادی از تجار ، بازرگانان و فعالان صنعت فرش ماشینی در منطقه از غرفه این دو شرکت برتر ایرانی در بخش فرش ماشینی دیدن کردند.آقای علی حیتا مدیر شرکت آکادمی طراحی قازیان تپ و مدیر منطقه ای شرکت ندگرافیک هلند به خبرنگار ویژه مجله کهن در نمایشگاه درمورد حضور شرکت های ایرانی گفت: ” حضور ایرانی ها در نمایشگاه واقعا تحسین برانگیز بوده است و جسارت آنها برای معرفی محصولات خود در قلب تولید فرش جهان واقعا ستودنی است و نشان از این دارد که محصولات تولیدی فرش ماشینی ایران در استانداردهای جهانی و حتی بالاتر از آن است.در سال های اخیر صادرات فرش های ایرانی رشد قابل توجهی داشته است. چراکه ایرانی ها توانسته اند خود را به خوبی در بازارهای جهانی معرفی کنند. طرح ها و نقشه های شرکت های ایرانی هم برای من جالب بود.”

در پایان امیدواریم شرکت های خوب تولیدکننده فرش ماشینی در ایران که قابلیت تولید کالاهای صادراتی دارند با حضور هرچه بیشتر در رویدادهای بین المللی بیش از پیش صادرات فرش ماشینی کشور را رونق دهند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×