اخبار فرش ماشینی

گزارش نشست هم اندیشی قطعه سازان حوزه نساجی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

به گزارش خبرنگار مجله کهن دوشنبه هفته گذشته ۱۶ تیر سرای نوآوری فرش ماشینی در دانشگاه آزاد کاشان نشست تخصصی قطعه سازی و ماشین سازی در صنعت فرش ماشینی و صنایع وابسته برگزار کرد.

این نشست که دومین جلسه از سری نشست‌های تخصصی این سرا در جهت بررسی و ارائه راهکار برای حل مشکلات موجود در حوزه نساجی و فرش ماشینی کاشان به شمار می‌رفت با استقبال کم فروغی از جانب اهالی صنعت روبرو شد.

در این نشست که در دانشگاه آزاد کاشان برگزار شد جمعی از اهالی صنعت نساجی و قطعه سازان حضور داشتند و به بحث و تبادل نظر در رابطه با یافتن راهی برای تولید قطعات یدکی مورد نیاز در صنعت فرش ماشینی یا حتی تولید ماشین آلات در قدم بعدی پرداختند.

در این نشست دکتر دیاری به عنوان رئیس سرای نوآوری ابتدا اهداف سرا از برگزاری نشست را شرح داده و عنوان کردند: “ما می‌دانیم که در شرایط فعلی تولید و ساخت قطعات کار آسانی نیست اما ناچاریم به این تکنولوژی روی آوریم چون شرایط تحریم ها رفته رفته سخت تر می‌شود و دو مشکل اصلی حوزه فرش ماشینی هم که ارزبری فراوانی نیز به همراه دارند تهیه قطعای یدکی از خارج و مواد اولیه است و ما در پی یافتن راهی برای حل این مشکل هستیم.”

سابقه تاسیس سرای نوآوری فرش ماشینی

اوایل دی ماه سال گذشته بود که سرای نوآوری فرش ماشینی به همت آقای دکتر دیاری در کاشان تأسیس شد و هدف برگزاری نشست‌ها و استفاده از ایده‌های اهالی صنعت نساجی جهت حل مشکلات این حوزه با کمک معاونت فناوری نهاد ریاست جمهوری بود. در واقع این نهاد به صورت مالی کسی را تأمین نخواهد کرد بلکه با استفاده از ایده‌های اهالی صنعت پروپوزال و گزارش‌هایی آماده خواهد کرد و با همکاری معاونت فناوری ریاست جمهوری به تبدیل این ایده ها به کار عملی خواهند پرداخت.

گزارش ویدئویی از نشست

در ویدئوی پایین گزارش کامل ویدئویی مجله کهن از این نشست را می‌توانید مشاهده کنید.

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ علت استقبال کم از نشست را چه می‌دانید؟.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×