اخبار نساجی

اعلام آخرین وضعیت صدرا و دلیل تشکیل صف خرید سهام

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مدیرعامل صدرا آخرین وضعیت این شرکت بورسی را که امروز با توقف نماد معاملاتی به دلیل عدم ارایه به موقع اطلاعات روبرو شد، تشریح و دلیل تشکیل صف خرید سهام در روزهای گذشته را اعلام کرد.

به گزارش بی باک به نقل از مهدی اعتصام در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی فارس، در رابطه با توقف نماد معاملاتی صدرا (به علت عدم ارایه به موقع اطلاعات به سازمان بورس) اظهار داشت: طی روزهای گذشته سهام شرکت صدرا که با حمایت روبرو شده بود ، صف خرید داشت. از طرف دیگر عملکرد ۹ ماهه شرکت هم به موقع ارسال نشد و سازمان بورس هم طبق ضوابط و به درستی اقدام به توقف نماد کرد.

وی با بیان اینکه اطلاعات مربوط به عملکرد ۹ ماهه صدرا در این هفته به سازمان بورس ارایه خواهد شد، در واکنش به این سئوال که صدرا در سه فصل گذشته چه وضعیتی داشت و چرا سهام آن طی روزهای گذشته با صف خرید و رشد هر چند محدود سهام مواجه شد؟ پاسخ داد: واقعیت این است به دلیل اثر پذیری مسائل متعدد مربوط به سال های قبل و اقدام سازمان خصوصی سازی به فروش سهام آذر آب در دو مرحله ، در دوره ۹ ماهه پوشش خوبی از لحاظ سود آوری داده نشده است.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان خصوصی سازی درحالی پیش از این اقدام به فروش سهام آذرآب متلعق به صدرا کرده که اخیرا” هم حدود یک میلیون سهم دیگر طبق حکم صادره به فروش رسیده است. این گونه رویدادهای ناگهانی و پیش بینی نشده موجب به هم ریختن برنامه ریزی ها و نرسیدن به پیش بینی ها می شود.

اعتصام با اشاره به اثر واگذاری سهام آذرآب از یک سو و پابرجابودن مشکلات قدیمی مربوط به تسهیلات، عدم استهمال ، جرایم بانکی ، عدم دریافت مطالبات و غیره از سوی دیگر، ادامه داد:با مدنظر قرار دادن این گونه مسائل ، طی روزهای گذشته اقدام به حمایت از سهامداران خرد کردیم تا با توجه به عملکرد ۹ ماهه صدرا ، فشار کمتری به این دسته از سرمایه گذاران وارد شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در واکنش به دیگر سئوال مبنی بر اینکه چه تصویری از وضعیت صدرا در سال آینده قابل ترسیم است و اطلاعات مربوط به اولین پیش بینی سود هر سهم در چه زمانی به سازمان بورس ارایه خواهد شد؟ پاسخ داد: اطلاعات مربوط به بودجه ۹۱ شرکت درموعد مقرر ارسال می شود اما همانطور که همگان می‌دانند صنعت پیمانکاری دستخوش مسائل متعددی است.

اعتصام افزود: در این میان هر چند وضعیت اجرای پروژه های صدرا و سود عملیاتی ۱۳ درصدی آن مناسب است اما به علت بلعیده شدن سودها از محل جرایم بانکی و عدم حل مشکلات سنواتی و قدیمی، نمی توان تصویر دقیقی ارایه کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×