اخبار فرش ماشینی

نمایشگاه منسوجات خانگی : گزارش برگزاری نمایشگاه Heimtextil

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نمایشگاه منسوجات خانگی ؛ «موفیت بیشتر نمایشگاه سال جاری در جذب غرفه‌گذار و بازدیدکننده»

به گزارش انجمن صنایع نساجی ایران، نمایشگاه هایم‌تکستیل که از سال ۱۹۷۱ تاکنون همه ساله در ۴ روز از ماه ژانویه برگزار می‌شود، بزرگترین و مهم‌ترین فضای موجود برای تولیدکنندگان و فروشندگان و طراحان است که با حضور در نمایشگاه مذکور با جدیدترین منسوجات خانگی آشنا شده و قراردادهای لازم را منعقد کنند. نمایشگاه مذکور فرصت مناسبی برای بازدیدکنندگان و غرفه‌داران است تا به عرضه و بازدید از آخرین طرح و مد محصولات بپردازند.

محصولات قابل عرضه در نمایشگاه

طیف گسترده‌ای از منسوجات خانگی در این نمایشگاه عرضه می‌شوند که در گروه‌هایی همچون انواع رومیزی‌، کالای خواب (شامل ملحفه، پتو، روانداز، تشک، تخت خواب و …)، منسوجات مورد مصرف در حمام، پارچه‌های پرده‌ای و انواع پرده و کرکره، پارچه و چرم رومبلی و کوسن، و فرش و کفپوش، کاغذها و پوشش‌های دیواری، الیاف و نخ و … قابل طبقه‌بندی هستند.

Heimtextil 2014

نمایشگاه هایم‌تکستیل سال جاری از ۸ الی ۱۱ ژانویه ۲۰۱۴ در مرکز نمایشگاهی فرانکفورت آلمان به وسعت (۵۷۸ هزار مترمربع) برگزار شد. بیش از ۶۷۰۰۰ بازدیدکننده از ۱۳۳ کشور جهان در شهر فرانکفورت گردهم آمدند تا از جدیدترین محصولات و خلاقیت‌هایی که توسط ۲۷۱۸ غرفه‌گذار به نمایش گذاشته بودند بازدید کنند. این در حالی است که بر اساس آمار اعلام شده توسط مجریان نمایشگاه تعداد غرفه‌داران و بازدیدکنندگان در نمایشگاه سال ۲۰۱۳ به ترتیب برابر با ۲۶۱۶ و ۶۶۰۰۰ بوده که نشان‌دهنده موفقیت بیشتر نمایشگاه سال جاری نسبت به دوره قبل هم به لحاظ جذب غرفه‌گذار و هم بازدیدکننده بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

علاوه بر داشتن آمارهای موفق فوق‌الذکر، نمایشگاه سال جاری با نمایش طیف گسترده‌ای از محصولات موجب شد که جایگاه Heimtextil به عنوان برترین نمایشگاه منسوجات خانگی پررنگ‌تر از قبل شود. لازم به توضیح است که بیش از ۶۶ درصد از بازدیدکنندگان و ۸۸ درصد از غرفه‌داران امسال، از خارج از آلمان به این کشور سفر کردند تا از نزدیک شاهد بزرگترین رویداد منسوجات خانگی جهان باشند.

بر اساس آمارهای اعلام شده از ۲۷۱۸ غرفه‌‌ی موجود در نمایشگاه سال جاری، کشورهای چین (۱۹ درصد)، هند (۱۲ درصد)، آلمان (۱۲ درصد)، پاکستان (۸درصد)، ترکیه (۶ درصد)، ایتالیا (۵ درصد)، اسپانیا (۴ درصد)، فرانسه، بریتانیا، پرتغال، هلند (۳ درصد)، تایوان، بلژیک، ایالات متحده و مصر (۲ درصد) بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند. لازم به توضیح است که سایر غرفه‌گذاران نیز از کشورهای لهستان، لیتوانی، جمهوری کره، بنگلادش، اتریش، یونان، سوئیس، جمهوری چک، دانمارک، هنگ کنگ، ژاپن، سوئد، بلغارستان، روسیه، اسرائیل، فنلاند، مراکش، ویتنام، اسلوونی، استرالیا، مجارستان، استونی، پرو، برزیل، کروواسی، تایلند، بلاروس، ایرلند، لتونی، امارات متحده عربی، اوکراین، اسلوواکی، سنگاپور، مکزیک، کانادا، اندونزی، ایران، آفریقای جنوبی، صربستان، عربستان سعودی، رومانی، مولداوی، لیختن اشتاین، آرژانیتن، کلمبیا و اردن بودند. شایان ذکر است که در نمایشگاه سال جاری دو شرکت ایرانی به نام‌های شرکت نیشابوری و شرکت سدره که در زمینه فرش دستباف و طراحی فعال هستند نیز از جمله غرفه‌داران بودند.

بازدیدکنندگان از نمایشگاه سال جاری توانستند در فضایی مناسب به بازدید از آخرین محصولات و ابداعات تولیدکنندگان منسوجات خانگی بپردازند که در غالب موارد زیر قابل طبقه‌بندی بودند:

– کالای خواب: ملحفه، پتو، تشک، بالش، روتختی
– الیاف، نخ، پارچه، مواد شیمیایی
– منسوجات مورد استفاده در حمام از جمله انواع حوله
– کفپوش‌ها: فرش، موکت، پوشش‌های کف
– انواع رومیزی و دستمال سفره و منسوجات مربوطه
– پرده: انواع پرده و کرکره و لوازم جانبی
– پوشش‌های دیواری: کاغذ دیواری و سایر پوشش‌های مربوطه
– مبل: انواع پارچه‌های نساجی و چرمی مورد استفاده در مبل، کوسن‌ها و بالشتک‌های تزئینی
– طراحی پارچه و فرش و کاغذ دیواری و …

لازم به توضیح است که در بین کالاهای عرضه شده در نمایشگاه سال جاری، انواع کالای خواب گروه کالایی بود که حضور پررنگ‌تری نسبت به سایر گروه‌ها داشته و همچنین تولیدکنندگان انواع پرده، لوازم حمام و رومیزی نیز در رده‌های بعدی حضور چشم‌‌گیری داشتند.

Heimtextil 2015

بر اساس این گزارش، مجریان برگزار کننده هایم‌تکستیل برای سال ۲۰۱۵ در نظر دارند که گروه کفپوش‌ها را در این نمایشگاه توسعه دهند. شایان ذکر است که برگزاری دوره بعدی این نمایشگاه در تاریخ ۱۴ الی ۱۷ ژانویه ۲۰۱۵ در مرکز نمایشگاهی شهر فرانکفورت برنامه ریزی شده است.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نمایشگاه‌های مذکور و برنامه‌ریزی جهت حضور از آن‌ها، می‌توانند با شرکت دروازه تجارت فراسو، نماینده انحصاری نمایشگاه‌های فرانکفورت در ایران تماس حاصل نمایند.

همچنین می توانید تصاویر گزارش نمایشگاه هیم تکستیل ۲۰۱۴ را از لینک زیر مشاهده نمائید.

گزارش اختصاصی مجله کهن از نمایشگاه heimtextil فرانکفورت

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×