اخبار نساجی

گزارش بانک جهانی برای چین سم است

 

یک فعال سیاسی چینی از گزارش بانک جهانی به شدت انتقاد و برنامه پیشنهادی این بانک را به ‘سمی’ برای چین تعبیر کرده است.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، سایت شبکه خبری پرس تی وی روز چهارشنبه (۲۹فوریه/ ۱۰ اسفند) نوشت: دو ژییانگو، فعال سیاسی چینی این اظهارات را در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار شده از سوی رابرت زوئیک رئیس بانک جهانی در روز سه شنبه (۹ اسفند، ۲۸ فوریه) در دفتر مرکزی بانک در پکن بیان کرد.

دو هنگامی که زوئیک در حال سخنرانی بود فریاد زد: “صنایع دولتی نباید خصوصی شوند،” وی افزود: “این گزارش بانک جهانی مانند سم است.”

بانک جهانی گزارش جدیدی را با عنوان چین در سال ۲۰۳۰ در روز دوشنبه منتشر کرد. در این گزارش آمده است: ساختن یک جامعه مدرن، هماهنگ، خلاق و با درآمد بالا که برای رسیدن به آن چین باید از اقتصادی که از جانب شرکت‌های دولتی طراحی شده به سوی شرکت‌های خصوصی به منظور ایجاد یک اقتصاد باز پیش رود.

همچنین در این گزارش که با همکاری مرکز توسعه تحقیق چین فراهم شده آمده است، چین نیاز دارد که اصلاحات اقتصادی و کاری جدی را اعمال کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دو از اتاق کنفرانس بیرون برده شد اما به اعتراض خود بیرون از اتاق نیز ادامه داد. وی ادعا می‌کرد، بانک جهانی بخش بانکداری چین را خراب می‌کند و مانند آن چه در وال استریت پیش آمد در آن جا هم روی خواهد داد.

دو گفت: “آیا آن‌ها می‌خواهند بانک‌های چینی به کلاهبرداران و انگل‌هایی مانند بانک‌های آمریکا تبدیل شوند؟”

وی در ادامه گفت: “هیچ دلیلی برای پذیرش برنامه سمی آن‌ها وجود ندارد،” وی خاطر نشان کرد: “آن‌ها بعد از این که چین را به تباهی کشیدند، کل جهان را خراب خواهند کرد.”

طرفداران مدل دولت محور چین این طور استدلال می‌کنند که شرکت‌های دولتی منبع قدرت و سرافرازی ملی هستند و باید از آن‌ها حمایت شود.

این در حالی است که استدلال مخالفان این است که آزادی اقتصادی بیشتر و تمرکز بیشتر روی شرکت‌های خصوصی موقعیت‌های کاری بیشتری را در چین ایجاد می‌کند و باید برای رسیدن به رشد و ترقی، این راه طی شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×