اخبار فرش ماشینی

گزارش بازدید مدیران انجمن صنایع نساجی ایران از شرکت جلفاکاران ارس

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

این بازدید در تاریخ دوشنبه ۹۳/۰۹/۱۷ با حضور آقای مهندس محمد مروج حسینی (رییس هیات مدیره)، آقای محمدمهدی رئیس زاده (دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران) و آقای مهندس محمدکاظم عمید معاون فنی انجمن به دعوت مدیریت شرکت جلفاکاران ارس آقای عظیم دلاویز انجام پذیرفت. این شرکت به عنوان یک واحد سرمایه گذار خارجی از کشور ترکیه در منطقه آزاد تجاری ارس واقع در شهرستان جلفا در سال ۱۳۸۷ تاسیس شده است. زمین این مجتمع حدود ۱۰۰/۰۰۰ متر مربع است.

قرار بود ۹ سالن تولید نخ های هایبالک داشته باشد که در حال حاضر ۵ سالن تولید آن در حال فعالیت با حدود ۴۵۰ کارگر با تولید روزانه ۱۲ تن انواع نخ های هایبالک قابل استفاده در پارچه های کشباف و تریکو از مواد اکریلیک در نمرات و رنگ های متنوع تولید می گیردد، ماشین آلات جز بهترین نوع اروپایی در قسمت های ریسندگی و رنگرزی می باشند، شرکت در حال راه اندازی یک خط جدید ریسندگی برای نمرات خیلی نازک (حدود ۶۰ تا ۸۰ متریک) برای پارچه های ظریف می باشد.

سرمایه گذاری دلاری این شرکت حدود ۵۰ میلیون دلار است، این شرکت مجهز به واحدهای تصفیه آب، تصفیه پساب و تهویه مرکزی مدن می باشد، در سال گذشته صادرات این شرکت حدود ۳/۵ میلیون دلار انواع نخ های اکریلیک هایبالک بوده است.
قابل ذکر است که بیشتر مصرف کنندگان محصولات این کارخانه پوشاک تولیدی را به کشورهای اروپیایی صادر می نمایند، می توان گفت که اکثر محصولات این شرکت نهایتا صادر می گردند.

این تشکیلات تولیدی در صورت حمایت مسئولین در منطقه آزاد تجاری ارس قادر به سرمایه گذاری تا ۲۰۰ میلیون دلار در این مجتمع می باشد. از مشکلات جدید این شرکت بسته بودن مرز ایران و ترکیه می باشد که حدود ۲۵۰ تن مواد اولیه این شرکت هم اکنون اجازه ورود به ایران را ندارد و این شرکت تا چند روز آینده در اثر نداشتن مواد اولیه مجبور به توقف کل خط تولید می باشد.
مدیران این شرکت از مسئولین ذیربط تقاضا دارند که به مشکل مذکور رسیدگی شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

قابل ذکر است این شرکت آماده سرمایه گذاری برای تاسیس واحدهای بافندگی کشباف به شرط تحویل مواد اولیه و خرید محصولات آنان بعد از بافت می باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×