اخبار فرش ماشینی

گزارشی از المپیک ماشین آلات نساجی ITMA 2015 Milan

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نمایشگاه بین المللی ایتما به عنوان بزرگ ترین و مهمترین مرجع نمایشگاهی جهان در صنعت نساجی، پوشاک و صنایع وابسته، هر ۴ سال یک بار در یکی از شهرهای صنعتی اروپا برگزار می شود. این نمایشگاه که اولین بار در سال ۱۹۵۱ برپا شد هفدهمین دوره خود را در نوامبر ۲۰۱۵ میلادی و مصادف با دهه آخر آبان ماه سال ۹۴ در شهر میلان تجربه کرد.

برگزار کننده نمایشگاه ایتما کمیته اروپایی تولیدکنندگان ماشین آلات نساجی CEMATEX است که اعضای این کمیته مرکب از انجمن های نساجی دنیا از ۹ کشور از جمله بلژیک، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، هلند، سوئد، سوییس، انگلستان و هلند می باشد که درخصوص برنامه ریزی برای برگزاری این نمایشگاه، روندهای آن، محل برگزاری آن تصمیم گیری می کنند.

ایتما مهمترین رویداد جهانی در صنعت نساجی و پوشاک است که دوره گذشته آن در سال ۲۰۱۱ در شهر بارسلون برگزار شده بود و با مساحتی در حدود ۲۰۰ هزار مربع میزبان بیش از ۱۳۵۵ شرکت صنعتی و تولیدی از ۴۵ کشور جهان بود و بالغ بر یکصد هزار بازدیدکننده از آن دیدار کرده بودند.

در ایتمای ۲۰۱۵ میلان تعداد شرکت های غرفه گذار در این نمایشگاه ۱۶۵۰ شرکت بود که نسبت به ایتمای ۲۰۱۱ رشد ۲۰درصدی داشته است و تعداد ۱۲۳ هزار بازدیدکننده از ۱۴۷ کشور از این نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در نمایشگاه ایتمای امسال بیشترین آمار شرکت های سازنده ماشین آلات از نظر مساحت نمایشگاهی و تعداد شرکت های حاضر مربوط به کشور ایتالیا بود که میزبان این رویداد جهانی بود.

توجه به بهره وری انرژی و فناوری های سبز و توجه بیشتر به بهینه سازی انرژی و محیط زیست از جمله مواردی بود که مورد توجه بازدیدکنندگان ایتمای امسال قرار گرفته بود.

کیفیت بالای نمایشگاه و رضایتمندی غرفه گذاران و بازدیدکنندگان بیانگر این واقعیت است که ایتما همچنان به عنوان یک المپیک برای خلاقیت و نوآوری و توسعه تکنولوژی در بین مخاطبین خود دارای جایگاه ارزشمندی است.

پس از کشور ایتالیا که ۱۸ درصد از بازدیدهای نمایشگاه را به خود اختصاص داده بود کشور هند با ۹ درصد، ترکیه ۸درصد، آلمان ۷ درصد رتبه های بعدی را به خود اختصاص دادند و پس از آنها کشورهای فرانسه، ایالات متحده، ایران، برزیل، پاکستان و اسپانیا کشورهایی بودند که در گروه ده کشور پر بازدیدکننده از ایتما قرار داشتند که برگزارکنندگان ایتما نقش توافقات برجام و لغو تحریم ها را بر این موضوع بی تاثیر نمی دانستند اگرچه کشور ایران همیشه جزو کشورهای پر بازدیدکننده از این نمایشگاه بوده است و همواره تعداد قابل توجهی از متخصصین و مدیران شرکت های مختلف صنایع نساجی و پوشاک برای اطلاع از آخرین پیشرفت های فنی و تکنولوژیکی در این بزرگترین رویداد نساجی حضور داشته اند.

در نمایشگاه امسال بخش چاپ توجهات ویژه ای را به خود جلب نموده بود و سالن های مربوط به این بخش از صنعت جزو پرمخاطب ترین سالن های نمایشگاه بود. گرایش و توسعه در صنعت چاپ دیجیتال، بدون تردید آینده متفاوتی را برای صنعت نساجی، پوشاک و مد در پی خواهد داشت. گرچه سالن های ریسندگی و بافندگی همچنان تعداد قابل توجهی از بازدیدکنندگان و مخاطبان خاص خود را داشت و نوآوری های ارائه شده توسط شرکت های سازنده ماشین آلات همچنان بر جذابیت های نمایشگاهی ایتما صحه می گذاشت.

برنامه ریزی و برگزاری سمینارها و کنفرانس های آموزشی و نیز کارگاه های آموزشی شرکت ها در جنب نمایشگاه ایتما جزو یکی دیگر از جذابیت های ایتمای میلان بود.

ایتمای میلان پرونده خود را با حضور ۱۶۹۱ شرکت از ۴۶ کشور صاحب تکنولوژی دنیا و با ۱۰۸ هزار متر مربع فضای خالص نمایشگاهی و بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع سالن نمایشگاهی و بیش از ۱۲۳ هزار نفر بازدیدکننده از ۱۴۷ کشور جهان به پایان برد و باید منتظر ماند و دید در ایتمای ۲۰۱۹ بارسلون روندهای توسعه ای این صنعت به چه شکلی خواهد بود.

در نمایشگاه امسال مجلات نساجی کهن ،نساجی امروز، نساجی موفق و شرکت های مهارت سمنان و شیمیایی ماهور نیز به عنوان غرفه گذار حضور داشتند و جمع کثیری از متخصصین و مدیران و صاحبان صنایع کشور از این نمایشگاه بازدید کردند.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×