اخبار فرش ماشینی

گزارشی از افتتاح کارخانه عطرین نخ قم و تاراریس آریا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

زنده باد کار، زنده باد کارگر، زنده باد کارفرما

به گزارش شهرک صنعتی شکوهیه قم، سیزدهم بهمن ماه و همزمان با جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی، کارخانه تولیدی عطرین نخ قم باحضور علی لاریجانی؛ رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

در این مراسم که صبح روز دوشنبه سیزدهم بهمن ماه در محل کارخانه عطرین نخ قم برگزار شد، جمع کثیری از کارآفرینان و مدیران صنایع نساجی استان و نمایندگان استان در مجلس شورا اسلامی، استاندار و سایر ادارات دولتی استان حضور داشتند.

پس از خیر مقدم مدیران مجموعه، آقای ذاکری؛ ریاست محترم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به عملکرد بخش صنعت در استان و تجلیل از مدیران و کارآفرینان این استان به ارائه آمارهایی در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری پرداخت به گفته ذاکری در حال حاضر تعداد واحدهای فعال استان ۲۹۳/۲ واحد می‌باشد که در مقایسه با ۸۳۰۰ واحد فعال در سطح کشور این استان رتبه ۱۴ از ۳۱ استان کشور را به خود اختصاص داده است و در زمینه سرمایه گذاری استان قم با سرمایه گذاری ۹۸۰/۲۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری در رتبه بیستم در بین استان‌های کشور قرار دارد.

در زمینه اشتغال نیز استان قم با بیش از ۵۰ هزار نفر شاغل در بخش صنعت در مقایسه با ۰۴۰/۲ شاغل در بخش صنعت در کشور در رتبه شانزدهم قرار دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ذاکری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۷۹ واحد با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰% و ۱۸۲ واحد با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰%، ۸۱ واحد با پیشرفت فیزیکی ۸۰% و ۲۴ واحد با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵% در سطح استان وجود دارد که ذاکری ابراز امیدواری کرد با حمایت‌های بیشتر شاهد راه اندازی و بهره برداری کامل این واحدها باشیم.

مدیریت مجموعه گلریز قم نیز با اشاره به اشتغال بیش از ۲۰۰۰ نفر نیروی مجرب در مجموعه واحدهای این مجموعه، به تکنولوژی مدرن و اصول مشتری مداری در این سازمان اشاره نمود.

محمدرضا مقدم با اشاره به اینکه مجموعه گلریز قم از موفق ترین مجموعه‌های صنعتی است به تولید فیلامنت پلی استر به صورت تابیده و خام در مجموعه عطرین نخ قم اشاره نمود و شعار این مجموعه را زنده باد کار، زنده باد کارگر و زنده باد کارفرما عنوان نمود و ابراز امیدواری کرد که این مجموعه بتواند به طور موثری در خدمت صنایع نساجی کشور ایفای نقش بکند.

حامد مقدم؛ مدیرعامل عطرین نخ قم در بیانات خود به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و فرهنگ کار، تولید و مصرف کالای ایرانی اشاره نمود و با یادآوری شعارهای رهبر معظم انقلاب در این خصوص، مجموعه گلریز را بیش از دو دهه تجربه موفق تولیدی در تحقق سیاست‌های مذکور دانست. وی با اشاره به اشتغال دو هزار نفری این مجموعه و صادرات به بیش از بیست کشور که در حدود سیزده درصد از صادرات کل استان را دربرمی گیرد به افتخارات و دستاوردهای این مجموعه در سال‌های گذشته اشاره نمود و کسب عناوین واحد نمونه صنعتی، کارآفرین و صادرکننده نمونه و… را نشان از عزم جدی این واحد برای تولید و تقویت صنایع داخلی کشور اعلام نمود. حامد مقدم در پایان با اشاره به این نکته که این واحد دوازدهمین شرکت از مجموعه شرکت‌های این گروه می‌باشد، اشتغال مستقیم عطرین نخ قم را ۳۰۰ نفر و ظرفیت آن را ۲۵ هزار تن دانست که درمجموع بدون تسهیلات بانکی سرمایه گذاری و راه اندازی شده است.

مهندس افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن سخنران بعدی این مراسم بود که با اشاره به جهت گیری‌های و سیاست گذاری‌های این بانک ابراز امیدواری نمود که این بانک بتواند آنطور که باید و شاید در خدمت صنایع کشور باشد. مهندس افخمی مشارکت این بانک در شرکت تاراریس قم را نمونه‌ای موفق از مشارکت‌های این بانک قلمداد نمود و ابراز امیدواری کرد قطار سریع السیر تهران – قم – کاشان – اصفهان که با همت این بانک گشایش اعتبار شده است به زودی راه اندازی می‌شود و با راه اندازی آن شاهد توسعه بیش از پیش استان باشیم.

علی لاریجانی، ریاست مجلس شورای اسلامی سخنران پایانی مراسم بود که سخنرانی خود را با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در فضیلت بخشیدن به تولید داخل و تربیت مدیران مجرب آغاز نمود. وی با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در کشور بخصوص در حوزه صنعت فولاد و پتروشیمی در دوران پس از انقلاب، این پیشرفت‌ها را برای کشور کافی ندانست و گفت: باید به دنبال پرش در پیشرفت باشیم و نباید به موفقیت‌های کوچک دلخوش کنیم.

علی لاریجانی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کشور گفت: امروز باید رونق تولید را محور همه برنامه ریزی ها، جهت گیری‌ها و سیاست گذاری‌های کشور قرار دهیم و بقیه امور باید حول این موضوع ساماندهی شود. وی با اشاره به مشکلات سال‌های اخیر که منجر به رکود شده است به شناسایی مشکل و برنامه ریزی برای تجویز نسخه مناسب برای آن اشاره نمود.
علی لاریجانی سرمایه در گردش و سرمایه مورد نیاز بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی را که زائیده تصمیمات غلط در گذشته و معوقات بانکی و سرمایه پایین بانک‌ها است از مشکلات واحدهای صنعت دانست و ابراز امیدواری کرد با مصوبات مجلس در خصوص بخشودگی بدهی‌های بنگاه هایی که سوء استفاده نکرده و صرفا به دلیل شرایط خاص دچار مشکل شده اند گره از کار این واحدها باز شود.علی لاریجانی نیروی متخصص و امید و انگیزه برای پیشرفت و خوش بینی نسبت به آینده را به حاضرین توصیه نمود و برای عطرین نخ قم آرزوی موفقیت نمود.
پس از پایان مراسم، ایشان و هیات همراه جهت بازدید و افتتاح تاراریس قم به محل این کارخانه عزیمت نمودند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×