اخبار نساجی

گروکشی بانک‌ها برای دریافت مابه التفاوت نرخ ارز از تسهیلات‌گیرندگان

 

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه مهلت معوقات گیرندگان تسهیلات ارزی تا پایان سال تمدید شد گفت: برخی بانک‌ها وثیقه مشتریان را برای دریافت مابه التفاوت نرخ ارز گرو نگه داشته اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در نشست صبح امروز اتاق بازرگانی تهران مهدی رئیس زاده اظهار کرد: با تصویب دولت مهلت معوقات گیرندگان تسهیلات ارزی از بانک‌ها تا پایان آبان، بهمن و اسفندماه سال جاری تمدید شد و این موضوع در راستای عدم گرفتاری مشتریان از سوی بانک‌ها بوده است.

او تأکید کرد: بانکها نباید به دلیل این موضوع مشتریان را در لیست بدحسابان قرار دهند اما متأسفانه افرادی که پول را پرداخت کرده‌اند در مراجعه به بانک برای دریافت تسهیلات دیگر به آنها اعلام می‌شود که باید مابه التفاوت نرخ ارز را پرداخت کنند.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه امید است هرچه زودتر دستورالعمل این مصوبه به شبکه بانکی ابلاغ شود گفت: از سوی دیگر به دلیل تشدید تحریم‌های بانک مرکزی شرایطی پیش آمده که سهم بانک‌های عامل پرداخت نشده است. بانک‌ها برای پرداخت سود سهام افراد خود توپ را به زمین مشتری انداخته و کار به جایی رسیده که برخی مشتریان به این فشار تن دادند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس زاده یادآور شد: برخی واردکنندگان و تجار کالای وارداتی خود را در بورس کالا به فروش رسانده‌اند و اگر قرار است این مشکل برای یک بار پایان پذیرد باید در لایحه بودجه سال آینده در بخش دیون مبلغی پیش بینی شود و این معضل با حرف حل نخواهد شد.

او تأکید کرد: کار به جایی رسیده که برخی بانک‌ها برای دریافت مابه التفاوت نرخ ارز وثیقه مشتریان را آزاد نمی‌کنند.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی تهران یادآور شد: وقتی قیمت تمام شده پول به استناد اسناد مالی در بورس که افشا شده بررسی کرده‌ایم با توجه به توضیح نماینده بانک هزینه تمام شده پول ۱۴ تا ۱۶ درصد بوده است که این موضوع به بانک مرکزی اعلام شده است.

رئیس زاده بیان کرد: بحث ال سی داخلی در کشور مطرح شد اما به دلیل پرونده سه هزار میلیاردی این بحث متوقف شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×