اخبار فرش ماشینی

گروه‌های صادراتی در تعاونی‌های فرش دستبافت اردبیل ایجاد می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

اسحاق رسولی تصریح کرد: در هم‌اندیشی با تعاونی‌های تولیدکننده فرش مشخص شده است که صادرات و بازاریابی یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های توسعه فرش اردبیل است.

وی افزود: بر همین اساس ایجاد سه بخش در تعاونی‌های برنامه‌ریزی شده که شامل تحقیق و توسعه، تأمین مواد اولیه و گروه صادراتی است.

عامل خوشه صنعتی فرش دستبافت استان افزود: گروه‌های صادراتی بر خلاف دو بخش دیگر در بین تعاونی‌ها شکل می‌گیرد و متشکل از پنج تا ۱۰ تعاونی خواهد بود.

رسولی با بیان اینکه خوشه فرش اردبیل به مدت یک سال است فعال شده است، اضافه کرد: چهار ماه زمان در این خوشه صرف فازهای مطالعاتی و تدوین برنامه‌های راهبردی شد و از جمله توجه به بازار فروش مورد تأکید قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا کنسرسیوم صادرات با نام پیشگامان صادرات فرش اردبیل تشکیل شده که در حال تولید نمونه‌های آزمایشی فرش برای بازارهای اروپایی است.

عامل خوشه صنعتی فرش دستبافت استان تأکید کرد: نقشه‌ها و طرح‌هایی که می‌تواند جذابیت در بازارهای خارجی داشته باشد احصا شده و از جمله شرکت در چهار نمایشگاه و دو تور تجاری توانسته مهم‌ترین ضرورت‌های توسعه صادرات فرش را مشخص کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رسولی ابراز امیدواری کرد با اقدامات اتخاذ شده بتوان زمینه توسعه صادرات فرش استان را فراهم ساخت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×