اخبار نساجی

گران ترین نقاشی در خاورمیانه اثر یک نقاش ایرانی‌ست!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

 

 

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

 

 

با اعلام قیمت پایه پانزدهمین حراج فصلی کریستی در دوبی، آثار یک هنرمند نقاش ایرانی به عنوان گران ترین آثار نقاشی این حراجی قیمت گذاری شد.

یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان برای  قیمت پایه یک تابلوی نقاشی. رقم عجیب و جالبی که فقط می توان در حراجی های هنری دنیا آن را شنید. ماجرا وقتی جالب تر می شود که بدانید این رقم، قیمت گذاری کارشناسان حراجی معروف «کریستی» اثر یک نقاش ایرانی است. «فرهاد مشیری» ۵۰ ساله  که پیش از این هم با فروش یک اثرش به ارزش یک میلیون دلار به عنوان اولین نقاش یک میلیون دلاری خاورمیانه و گران ترین نقاش ایرانی شناخته شده بود. او حالا امیدوار است نقاشی جدیدش در حراج کریستی دوبی باردیگر به عنوان گران ترین اثر نقاشی این حراجی معرفی شود.
اثر فرهاد مشیری با نام «باغ اسرار» که بالاترین برآورد را در قیمت‌گذاری‌های این مجموعه به خود اختصاص داده با قطعات درخشنده فلزی، مهره و میخ ساخته شده و تصویر خرسی عظیم را شکل داده که وارد نور درخشانی می‌شود و کودکی خفته نیز در اثر مشاهده می‌شود. این تکینک خاص آثار مشیری است و کنتراستی عمیق بین خاطره کودک و رنگ‌های اطراف را پدید می‌آورد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×