اخبار فرش ماشینی

کیفیت در شرایط اقتصادی تحریم (فرصتهاوچالشها)

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

کیفیت درشرایط اقتصادی تحریم(فرصتهاوچالشها)

معصومه قربانی ،صابرقدرتی نژاد،علی قدرتی نژاد،سیده راحمه لاریمی

چکیده

مقاله حاضرمقاله ایست علمی ترویجی که مجموع تحقیقات اقتصاددانان ومسوولین اقتصادی کشور وراهکارهای مقابله باتحریم وافزایش کیفیت محصولات تولیدی درشرایط تحریم، اطلاعات مفیدوارزشمندی را دراختیار علاقمندان قرارمیدهد.اقتصاد همچون ظروف مرتبط است،اگر بخواهیم اقتصاد بانشاط و با تکنولوژی بالایی داشته باشیم باید سرمایه گذاران داخلی و خارجی در اقتصاد ایران حضور یافته و روابط منطقه ای و جهانی نیز به طور مناسبی پایه ریزی شود، این در شرایطی است که نمی توان گفت اقتصاد بانشاطی داشته باشیم اما دیوارهای بلندی را دور کشور بکشیم .تحریم هابه منزله دیواری بدورکشور می باشد. اگر می خواهیم در شرایط تحریم کاری انجام دهیم، بهتر است وقت ها صرف حاشیه نشود، تعطیلات سازماندهی شود، به وعده ها عمل کنیم و اولویت های اقتصادی مشخص شود. باید موانع از سوی دولت و مجلس برداشته شود و حمایت لازم از تولید صادراتی صورت گیرد: ضمن اینکه بخش خصوصی کیفیت در تولید را مورد توجه قرار دهد. اثرگذاری بانک ها در حفظ اشتغال و تولید بر کسی پوشیده نیست و پتانسیل های بسیاری نیز برای تولید وجود دارد. مدل ها و نظریه های اقتصادی هم بر این تاکید می کنند که در گرو ارتقای تولید ملی است که می توان با افزایش اشتغال، رشد اقتصادی، درآمد ملی و کاهش تورم، سطح رفاه عمومی را افزایش داد.
تنها راه پیش روی ما برای رهایی از تنگناهای اقتصادی به ویژه در ،» اقتصاد تولید محور « حرکت به سمت ارتقای تولید ملی و به معنای دقیق تر شرایط تحریم است.

واژه های کلیدی: کیفیت تولید-تحریم-اقتصاد

دانلود مقاله

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

———————————————————————————–

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر : نقشه های فرش ماشینی چگونه طراحی می شوند؟

————————————————————————————
تحریریه مجله نساجی کهن
ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×