اخبار فرش ماشینی

کند شدن روند توسعه خوشه صنعتی فرش دستبافت در خراسان‌شمالی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی با اشاره به اینکه این شرکت توسعه خوشه صنعتی فرش دستبافت را در این استان در دستور کار خود قرار داده است، گفت: عدم هماهنگی بین دستگاهی موجب شده است تا روند توسعه این خوشه در این استان کند شود.

محمد رضا باقری، افزود: ۹۶۰ میلیون ریال برای آموزش بهسازی، طراحی و بازاریابی فرش در اختیار این سازمان قرار گرفت، اما به دلیل وجود چنین مشکلی این اعتبار برگشت خورد.

وی ادامه داد: طرح‌های فرش بافته شده در این استان از سایر استان‌ها کپی‌برداری می‌شود.

باقری با بیان اینکه خراسان شمالی ظرفیت بالایی در تولید فرش دستبافت دارد و سالانه حجم بالایی از فرش دستبافت در این استان تولید می‌شود، تصریح کرد: این در حالیست که این استان فاقد طراح فرش است و این امر موجب می‌شود تا بافندگان طرح‌های فرش را از سایر استان‌ها کپی‌برداری کنند.

این مقام مسوول اظهار کرد: این شرکت به منظور توسعه خوشه صنعتی فرش دستبافت در این استان بحث آموزش در بحث به‌بافی، طراحی فرش، بازاریابی، خردی مواد اولیه و راه اندازی شهرک تخصصی فرش دستباف را در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته وی، حضور نمایشگاه‌های داخلی و خارجی یکی دیگر از اقداماتی است که این شرکت برای بافندگان فرش این استان انجام می‌دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×