اخبار فرش ماشینی

کمبود نقدینگی چالش اصلی صنعت نساجی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 کمبود نقدینگی چالش اصلی صنعت نساجی

 

کمبود نقدینگی در حال گردش، تجهیز و به روز رسانی ماشین آلات عمده مشکلات صنعت نساجی در سال ۹۲ بوده است.

مهندس علیرضا حائری دبیر انجمن صنایع نساجی ایران در رابطه با صنعت نساجی در سال جاری گفت: صنایع کشور و از جمله صنعت نساجی را در سال ۹۲ می توان به دو بخش تقسیم کرد.۳ ماه اول و قبل از انتخابات که ما شاهد افزایش نرخ تورم بودیم و تاثیر آن را بر روی کالاهایی همچون ارز و سکه و… هر روز مشاهده می شد که این امر باعث کاهش ارزش پول ملی کشور شده و افراد ترجیه به خریداری کالا به جای نگه داری پول نقد می کردند همین امر رونق در کنار تورم برای صنعت و تجارت کشورمان به همراه داشت.

وی در ادامه گفت:با استقرار دولت جدید و اعلام برنامه ها، در بعد داخلی شاهد کاهش شیب تورم تا رسیدن آن به ۳۵ درصد و پیش بینی ادامه مهار بیشتر تورم تا ۲۵درصد بوده ایم و در بعد خارجی اصلاح مناسبات بین اللملی و توافقات بین ایران و ۱+۵ سبب ایجاد امید به آینده بهتر در بین مردم و انتظار از کاهش بیش از این قیمت ها باعث ایجاد رکود در صنعت و تجارت به خصوص در ماه های پایانی سال شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دبیر انجمن نساجی در ادامه به مشکلات صنعت نساجی در سال ۹۲ اشاره کرد و گفت:مشکل نقدینگی که پیش از این نیز گریبانگیر صنایع بود شدید تر شد،به همین خاطر واحدهای تولیدی نتوانستند با تمام ظرفیت خود تولید داشته باشند،همچنین در به روزرسانی ماشین آلات با تکنولوژی روز نیز با مشکل روبه رو بوده ایم.

این عضو هئیت مدیره انجمن نساجی در ادامه به پیش بینی در رابطه با سال آینده پرداخت و گفت:امیدواریم در ۶ ماهه دوم سال آینده با لغو بیشتر تحریم ها و آزاد شدن سیستم بانکی و ارئه تسهیلات از سوی دولت در کنار کاهش تورم شاهد رونق در تولید باشیم.

علیرضا حائری در پایان خاطر نشان کرد:با توجه به سیاست اقتصاد مقاومتی امیدواریم این برنامه در قالب گفتار باقی نماند زیرا این سیاست می تواند به عنوان دارویی شفا بخش برای اقتصاد ما در شرایط کنونی به حساب آید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×