اخبار فرش ماشینی

کفپوشی که شما از پیاده روی آن لذت خواهید برد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

به صورت ناگهانی، کفپوش‌ها به کالاهایی اختصاصی و فردی تبدیل شدند. در این مصاحبه سوزان اشمیدهوبر توضیح می‌دهد که چه چیزی در پشت “Unique Youniverse” وجود دارد، روند به روز و فعلی در نمایشگاه دموتکس نیز به تازگی در همین راستا است. سوزان اشمیدهوبر، در روزنهایم طراحی داخلی خوانده و متعاقباً همراه همسر خود پروفسور کلاوس اشمیدهوبر دفتر اشمیدهوبر+پارتنر را تأسیس کرد، نمایشگاه آرشیتکتور را توسط یک مشتری کشف کرد و به آن ملحق شد. شعبه مونیخ امروز با موفقیت نزدیک به ۷۰ کارمند رسمی در میان صنعت krema de la crème جای دارد. مشتری های طولانی مدت یا قدیمی شامل شرکت‌های آئودی، کالدوی و سونی هستند. در حال حاضر اشمیدهوبر و تیمش بر روی هانوفر متمرکزاند. در ژانویه آنها به دموتکس یک چهره جدید خواهند داد. سوزان اشمیدهوبر درباره اینکه کفپوش‌ها و مگاترندها چطور باید سازگار باشند با صحبت می‌کند، اینکه ما چرا باید بیشتر در آینه نگاه بیندازیم و اینکه او چگونه می‌خواهد بخش کفپوش‌ها را تکان دهد.

 

چرا شما آینه را برای Unique Youniverse در دموتکس آینده به کار برده‌اید؟

ما آینه ها را به تعدادی از کارهایمان ادغام کردیم تا همانطور که می‌خواهیم به فضای محدودمان عمق بیشتری بدهیم و اجازه دهیم بازدیدکنندگان تجربه ی هیجان انگیزی داشته باشند.

 

– شما چگونه آینه ها را از طریق کوآدروسکوپ  “یگانگی بی پایان” به کار گرفتید؟

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در قضیه “Unique Youniverse” ما یک افکت دوگانه ساختیم: آینه به اتاق استایل می‌بخشد و حتی با این حال به صورت فیزیکی یک مربع را ارائه می‌دهد با عنوان گذاری عناصر، تبدیل به یک دایره می‌شود، و خود را در آن به صورت منعکس شده می‌بینم. این سک تصویر مصنوعی نیست بلکه تصاویر خارق العاده هم کاملا واقعی هستند. یک افکت درخشان بصری.

 

با توجه به اینکه شرکت شما اشمیدهوبر برای اولین‌بار درگیر دموتکس است و سالن ۹ را تحت عنوان “Unique Youniverse” طراحی خواهد کرد. نظر شما در این رابطه چیست؟

این یک پروژه عظیم برای تیم ماست، زیرا ما تنها برای یک برگزارکننده نمایشگاه طراحی نمی‌کنیم بلکه ما تصویر بزرگتری در نظر گرفته‌ایم. ابتدا از خودمان پرسیدیم: چه چیزی ما را بابت این تاپیک یا موضوع شگفت زده کرده؟ ما چه چیزی را می‌خواهیم ببینیم؟ کدام فرمت مناسب‌ترین آن است؟ به جای آنکه به صورت مستقیم به موضوع کفپوش‌ها نگاه کنیم یا به موضوع کفپوش‌ها بپردازیم،  از سمت و سوی احساسات بیشتر پیش رفتیم. ما بابت یک مسئله کاملا مطمئن بودیم: اینکه در ناحیه ترند ما نیاز داریم از نمایش محصولات کلاسیک خلاص شویم. به همین دلیل ما می‌خواهیم نوآوری‌ها، ایده‌های آینده و رویکرد‌های نو ببینیم و فقط از دیدگاه یک شخص درگیر در این صنعت موضوع کفپوش ها را بررسی نکنیم بلکه بتوانیم از بیرون از جعبه فکر کنیم.

 

مفهوم “Unique Youniverse” حول افزایش میل و خواست مردم برای محصولات فردی ای که خودشان می‌توانند توسط خود طراحی کنند می‌چرخد. این خواسته از کجا می‌آید؟

همه چیز در حال جهانی شدن است، درواقع بیشتر جنبه عمومی و پیاپی پیدا می‌کنند. امروز همه چیز و همه کس شبکه‌ای شده است. امروز دیگر هر شخصی به نحوی عملکرد مخصوص خود را دارد. در این ساختار جهانی، مردم می‌خواهند ایستادگی کنند و مردمان جوانتر به خصوص مشتاق آن هستند که به عنوان یک شخص یگانه در نظر گرفته شوند.

 

به عنوان یک طراح داخلی شما به اندازه کافی خوش شانس هستید که چنین روندهایی را برای مدتی مشاهده کرده‌اید. این مسئله چگونه برای بیان شخصی سازی در مبلمان در ذهنتان شکل می‌گیرد؟

امروزه، اتاق ها از مجموعه ابزارهای فردی که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند شکل گرفته. یک مبل قدیمی، یک تلویزیون با تکنولوژی بالا، یک پوست گورخر. من می‌خواهم اتاقم متفاوت با اتاق همسایه‌ام باشد و حالا همه چیز یک قدم به جلو برداشته شده: امروزه، مردم می‌خواهند خودشان اثاثیه شان را طراحی کنند. و صنعت نیز پاسخگو است.

 

– اما ممکن است ایده شما این معنی را در ذهن‌ها بیاورد که دیگر نیازی به طراحان و برندها نیست؟

غالباً تولیدکنندگان هویت برند خود را حفظ می‌کنند در همان حالی که به مشتریان خود برای آرزوهای فردی و منحصر قلمرو ایجاد می‌کنند.

 

آیا موضوع فردی بودن واقعا مربوط به کفپوش است؟

یک زمانی تولیدکنندگان کفپوش گفته بودند که: هیچ راهی برای انجام دادن یک کار مشترک جالب با شما معماران وجود ندارد، اما این تغییر کرده. ما نقشه‌کش‌ها سطوح متفاوتی می‌خواهیم، ساختاری متفاوت و کارکردهای جدید. ما به یک عنصر سرزنده در کفپوش نیاز داریم که مردم از راه رفتن و قدم زدن بر آن لذت ببرند. برای مثال، من به شدت درباره این فرش پر برگ جنگلی‌ای که توسط دانشگاه عملی علم و هنر هانوفر توسعه داده شده هیجان زده‌ام، هنگامی که بر روی آن قدم می‌زنید برگ‌ها غلت می‌خورند.

وگان: هنگامی که روی آن قدم می‌زنید، کرک روی فرش پولک مانند است. (طراحی شده توسط سارا گرنر و جوآنا کولب در دانشگاه علم و هنر هانوفر)

 

 

برخی مردم اینگونه پیشگویی می‌کنند که در آینده همه چیز شبکه‌ای می‌شود. آیا شما نیز فکر می‌کنید که کفپوش‌ها به زودی شبکه‌ای و دیجیتالی می‌شوند؟

اگر دیوارها می‌توانستند با من صحبت کنند، مجهز کردن کفپوش به چنین سیستمی را از ما می‌خواستند. در اقامتگاه‌های سالمندان از فرش‌های مجهز به سنسورهای هوشمند استفاده می‌شود. آنها به گرمای بدن تکیه می‌کنند تا زمانی که کسی افتاده است تشخیص دهد. اگرچه تولیدکنندگان نمی‌توانند الان تصور کنند، اما من فکر می‌کنم در پنج سال آینده، کفپوش‌های هوشمند را خواهیم داشت.

در کوادروسکوپ موجود در سالن ۹، بازدیدکنندگان، به لطف آینه‌های کوچک فضای به عنوان یک کره را احساس خواهند کرد.

 

جدای از “تخته فرش” محصولات نیز باید از طریق برنامه‌ها و تجربه‌های دیجیتال در زمان واقعی بررسی شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×