اخبار فرش ماشینی

کشت منطقه ای برای پایدار شدن زراعت پنبه نیاز ضروری است‏

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیر جهاد کشاورزری گنبد گفت: سیاست کشت منطقه ای برای پایدار کردن زراعت پنبه در استان نیاز ضروری است.‏

به گزارش خبرنگار ان  در گنبد، احمد قاضی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در گنبد افزود: برای رفع مشکلات کشت پنبه در استان اعلام به موقع قیمت تضمینی متعال با قیمت سایر محصولات کشاورزی، یکپارچه کردن اراضی کشاورزی برای رعایت اصول به زراعی جهت کاهش هزینه تولید و افزایش عملکرد لازم است.
وی اظهار داشت: همچنین برقراری یارانه به محصول پنبه در پایدار شدن زراع پنبه و رفع مشکلات بازرگانی این محصول امری ضروری است.

وی طولانی بودن دوره زراعت، پایین بودن قیمت تضمینی، بالا رفتن هزینه های تولید به دلیل کوچک شدن قطعات، پایین بودن علمکرد زراعت پنبه به دلیل کشت در اراضی لب شور و فاقد آب را از جمله دلایل کاهش سطح کشت پنبه در استان اعلام کرد.

به گفته قاضی زمان کشت پنبه هر سال از دهه سوم فروردین آغاز و تا اوایل خرداد ادامه دارد و بارندگی های اخیر و شرایط خاص آب و هوایی موجب تاخیر در کشت این محصول در سال جاری شده است.
مدیر جهاد کشاورزی گنبد بیان داشت: تاکنون ۵۹ تن بذر شامل رقم ساحل گواهی شده، الیت و سوپر الیت و ۲۱۸ تن کود و نهاده های کشاورزی بین کشاورزان توزیع شد.
وی سطح زیرکشت این محصول در گنبد را طی سال گذشته دو هزار و ۴۸۵ هکتار اعلام کرد و گفت: میانگین عملکرد این محصول طی سال گذشته هزار و ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار بود که به دلیل خشکسالی ۳۰ درصد کاهش داشت.‏
قاضی عنوان کرد: پیش بینی می شود امسال سه هزار و ۶۰۰ هکتار ازا اراضی شهرستان زیرکشت محصول پنبه رود و تاکنون هزار و ۴۲۴ هکتار قرارداد کشت با کشاورزان منعقد شد.
شهرستان گنبد رتبه دوم تولید پنبه در گلستان را دارد.
منبع خبرگزاری مهر

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×