اخبار نساجی

کسری تجاری ۵۲ میلیارد دلاری آمریکا در یک ماه

وزارت بازرگانی آمریکا از رشد فزاینده کسری تجاری این کشور طی ماه ژانویه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد کسری تجاری این کشور طی ماه ژانویه به بالاترین حد خود از اکتبر ۲۰۰۸ میلادی رسیده است .

بر اساس این گزارش کسری تجاری آمریکا طی ماه ژانویه با ۴.۳ درصد رشد به بیش از ۵۲.۶ میلیارد دلار رسیده است. این رقم در ماه دسامبر ۲۰۱۱ میلادی به کمتر از ۵۰.۴ میلیارد دلار رسیده بود .

کارشناسان اقتصادی پیش از این کسری تجاری ۴۹ میلیارد دلاری را برای آمریکا پیش بینی کرده بودند . بر این اساس افزایش اعتماد مصرفی و هزینه های بخش خصوصی در این مدت تاثیر زیادی بر رشد واردات آمریکا داشته است .

این گزارش حاکی است میزان واردات نفتی آمریکا در ماه ژانویه به کمتر از ۱۷.۲ میلیارد دلار رسیده است . این رقم طی ماه دسامبر به بیش از ۱۷.۴ میلیارد دلار رسیده بود .

میزان کل واردات آمریکا نیز در ماه ژانویه با ۲.۱ درصد رشد به بیش از ۲۳۳.۴ میلیارد دلار رسیده است . میزان صادرات آمریکا نیز در این مدت با ۱.۴ درصد رشد به بیش از ۱۸۰.۸ میلیارد دلار رسیده است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رشد اقتصادی آمریکا از ۱.۸ درصد در سه ماه سوم ۲۰۱۱ به بیش از سه درصد در سه ماه پایانی رسیده است . بر این اساس کسری تجاری آمریکا با چین نیز از ۲۳.۱ میلیارد دلار در ماه دسامبر به بیش از ۲۶ میلیارد دلار در ژانویه رسیده است .

میزان صادرات آمریکا به اروپا نیز در این مدت با ۷.۵ درصد کاهش روبرو شده است . کسری تجاری آمریکا با اتحادیه اروپا نیز در این مدت به ۸.۵ میلیارد دلار رسیده است .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×