اخبار نساجی

کسری۴۰۰۰میلیاردی بودجه سلامت کشور

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

این عضو «جبهه ایستادگی»، در ادامه با بیان اینکه درآمد پیش بینی شده برای هدفمندی یارانه ها در حدود ۶۰هزار میلیارد تومان است، گفت: این بودجه ای که دولت در لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد داده است با اعتباری ۶۰۰۰ میلیارد تومانی که دولت باید طبق قانون برنامه پنجم به بخش سلامت اختصاص دهد، اختلاف فاحشی دارد.

به گزارش افکار نیوز، دکتر امیدوار رضایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: در بودجه سال ۹۱ اعتبارات بهداشت و درمان در حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال است و مهمترین عنوان‌هایی از بودجه که در این بخش مورد توجه نمایندگان است ، کمک به بیماران روانی ، سوانح و سوختگی ، مناطق محروم است که در حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که می تواند کمک خوبی به این قسمت باشد اما برای رفع کامل مشکلات کافی نیست.

این نامزد جبهه «صدای عدالت» از دیگر نکات قابل توجه بودجه امسال را ایجاد یک ردیف خاص برای مصوبه مجلس مبنی بر اینکه ۱۰ درصد درآمد هدفمندی یارانه ها به بخش درمان اختصاص داده شود، برشمرد.

نماینده کمیسیون بهداشت و درمان در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: در بند ب ماده ۳۴ لایحه برنامه سال۹۱، در حدود ۲۱ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است. که این مقدار اعتباری که در نظر گرفته شده است، با مصوبه ای که مجلس در قالب برنامه پنجم توسعه مبنی بر تخصیص ۱۰ درصد از درآمدهای هدفمند سازی یارانه ها به بخش سلامت، متناقض است.

این عضو «جبهه ایستادگی»، در ادامه با بیان اینکه درآمد پیش بینی شده برای هدفمندی یارانه ها در حدود ۶۰هزار میلیارد تومان است، گفت: این بودجه ای که دولت در لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد داده است با اعتباری ۶۰۰۰ میلیارد تومانی که دولت باید طبق قانون برنامه پنجم به بخش سلامت اختصاص دهد، اختلاف فاحشی دارد.

این استاد دانشگاه در ادامه خاطر نشان کرد: در مورد تقویت اعتبارات بیمه‌ای، نیز دولت پیشنها داده است که برای سال آینده اعتباری بالغ بر ۱۹۸۸ میلیارد تومان در اختیار سازمان بیمه خدمات درمانی در نظر گرفته شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کاندیدای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران در تشریح نکات و ردیف های دیگر بودجه ۹۱ در بخش سلامت، خاطر نشان کرد: از سال گذشته ردیف جداگانه ای برای اعتبارات سازمان غذا و دارو گذاشته شد و امسال برای اولین بار دولت ردیف مستقلی را برای این موضوع قرار داده است. بودجه بنیاد بیماران خاص مانند تالاسیمی، سرطان و .. که نهادی غیر دولتی است در حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و برای بیماران صعب العلاج در حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه پیشنهاد داده شده است. بحث دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد بحث بداشت دهان و دندان کودکان زیر ۱۲ سال است که امسال ۴۳ میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه درآمدهای نفتی پیش بینی شده در بودجه سال آینده حدود ۶۲۵ میلیارد تومان است، گفت: هنوز هم رقم قابل توجهی از بودجه کشور را بودجه شرکتها و موسسات دولتی تشکیل می دهد که در حدود دو سوم بودجه را شامل می شود. نکته قابل توجه اینکه بیشتر از گذشته ، تراز عملیای بودجه منفی است .

منفی ۳۰ هزار میلیارد تومان تراز منفی داریم. در آمدهای دولت ۶۸۴هزار میلیارد ریال و جمع هزینه ها ۹۸۵ هزار میلیارد ریال است که طبیعتا باید از درامدهای نفتی و یا واگذاری دارایی های سرمایه ای تامین شود. اگر در آمدهای واقعی و هزینه های واقعی زمانی که کنار هم قرار داده شود بدون احتساب درامد نفت در حدود منفی ۳۰هزار میلیارد تومان کسری و تراز منفی دارد. همچنان وابستگی شدید به درامدهای نفتی وجود داردممکن است از نظر عددی کمتر نشان داده شود اما واقعیتی است که باید بر اساس قانون برنامه اصلاح شده و کمتر شود.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اعتبارات وزارت ورزش در حدود ۴۷۶ میلیارد تومان است، گفت: از مجموع اعتبارات وزارت ورزش، ۲۳۴ میلیارد تومان برای زیرساختها و توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است و مابقی هزینه های این وزارت خانه است و کمیته ملی المپیک ردیف جداگانه ای دارد که ۲۵۵میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته شده است که این علاوه بر ردیف های متفرقه ای است که در بودجه گنجانده شده است.

در حدود ۳۰ میلیارد تومان نیز برای کمک به شرکت تیمهای ورزشی در مسابقات بین المللی و منطقه ای و باشگاهها در ردیف های متفرقه قرار دارد. یک ردیف مستقل هم برای کمک به بخش خصوصی و تعاونی ها و ورزش همگالنی و قهرمانی دیده شده است که یک درصد از سقف اعتبارات دستگاهها برای ورزش را شامل می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×