اخبار فرش ماشینی

کرونا صادرات فرش ماشینی را هم زمین‌گیر کرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

یک کارآفرین در شیراز با بیان اینکه شیوع کرونا، بسته شدن مرزها به دلیل شیوع این بیماری و تحریم‌ها منجر به کاهش صادرات فرش ماشینی از یک سو و افزایش هزینه‌های تولید از سوی دیگر شده است، گفت: مسائل مختلف موجب افزایش چند برابری قیمت فرش ماشینی طی یک سال اخیر شده است.

علی داوری یک کارآفرین در شیراز با اشاره به اجرایی شدن فاز اول طرح عرضه فرش ماشینی ایرانی به مصرف کنندگان، گفت: این طرح با هدف کمک به چرخه‌ی تولید و تامین نیاز مصرف کننده، اجرایی شده است.

گفت: به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب، فاز اول عرضه تولیدات کارخانه‌های تولید فرش ماشینی از طریق مجموعه زندیه در شیراز کلید خورد و امیدواری فاز دوم در سطحی فراگیرتر، سال آینده آغاز شود.

او اظهار کرد: در این مسیر، محصولات تولیدی کارخانه‌های فرش ماشینی، با تخفیف تا ۵۰ درصد از قیمت مصرف کننده کارخانه در اختیار متقاضیان قرا می‌گیرد.

داوری با بیان اینکه شیوع کرونا، بسته شدن مرز‌ها به دلیل شیوع این بیماری، تحریم‌ها و … منجر به کاهش صادرات فرش ماشینی از یک سو و افزایش هزینه‌های تولید از سوی دیگر شده است، گفت: مسائل مختلف موجب افزایش چند برابری قیمت فرش ماشینی طی یک سال اخیر شده است.

این کارآفرین شیرازی گفت: در طرح اجرایی شده، این مجموعه پس از رایزنی با تولیدکنندگان مختلف، زمینه‌ای را فراهم کرد که تولیدات با کیفیت این شرکت‌ها، با قیمت‌های مناسب به شکل مستقیم در دسترس خریداران و مصرف کنندگان قرار گیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

داوری با بیان اینکه این اقدام زمینه را برای کاهش ۵۰ درصدی قیمت کالای ایرانی برای مصرف کنندگان را فراهم کرده است، گفت: یکی از اهداف این اقدام، کمک به اقتصاد تولید کنندگان و تداوم حرکت چرخ تولید بوده است.

او با بیان اینکه مجوز‌های لازم برای اجرای این طرح از اتاق اصناف و ستاد مدیریت بیماری کرونا دریافت شده است، گفت: با توجه به الزامات شرایط شیو کرونا، اقدامات و دستورات لازم از سوی ستاد کرونا اخذ و در مجتمع فرش زندیه اجرایی شده است.

داوری گفت: با توجه به شرایط فیزیکی محل عرضه کالا در مجموعه زندیه که فضای بزرگ نمایشگاهی را شامل می‌شود، امکان فعالیت از سوی ستاد مدیریت کرونا، فراهم شده است.

منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×