اخبار فرش ماشینی

کرمانی‌ها در پایتخت ۳۰ غرفه هنری برپا می‌کنند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: ۳۶ هنرمند کرمانی در جشنواره ملی صدای عشایر ۳۰ غرفه هنری برپا می‌کنند.

حسین شمس‌الدینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: هنرمندان و صنعتگران استان کرمان آثار هنری خود را در ۳۰ غرفه جشنواره ملی صدای عشایر عرضه و به صورت زنده به نمایش می‌گذارند.

وی بیان کرد: هنرمندان و صنعتگران در کنار هنرمندان عشایر استان کرمان آثار هنری خود را در جشنواره ملی صدای عشایر به نمایش می گذارند.

شمس‌الدینی با اشاره به اینکه بیش از ۳۶ هنرمند کرمانی در جشنواره مذکور حضور می‌یابند، افزود: گلیم، پته، مس، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و چاقوسازی از جمله صنایع دستی هستند که به طور زنده به نمایش گذاشته می‌شوند.

وی با اشاره به دریافت رتبه سوم مهر اصالت یونسکو توسط هنرمندان کرمانی ابراز داشت: برگزاری این جشنواره می‌تواند بهترین فرصت برای معرفی و شناساندن آثار هنری و صنایع دستی بومی هنرمندان کرمانی باشد.

این مسئول با بیان اینکه هنرمندان هنرهای سنتی و صنایع دستی استان کرمان در این جشنواره به عرضه خدمات خود نیز می‌پردازند، اظهار داشت: در این جشنواره ملی جاذبه‌های طبیعی، مذهبی و گردشگری استان کرمان نیز به علاقمندان معرفی می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گزارش فارس، جشنواره ملی صدای عشایر همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی از تاریخ ۱۴ تا ۱۸ بهمن ماه جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×