اخبار فرش ماشینی

کاهش ۱۷ درصدی صادرات فرش/ آموزش ۴۵ هزار قالیباف در سال جاری

مدیر عامل اتحادیه تعاونی فرش دستباف کشور با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی صادرات نسبت به سال گذشته گفت: بزرگترین مشکل عدم ایجاد شبکه تولید و توزیع مواد اولیه این صنعت است.

عبدالله بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به وضعیت تولید فرش دستباف کشور اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و نوسانات موجود در بازار مواد اولیه، تولید این محصول و نیز فروش آن با مشکل مواجه است.

وی ادامه داد: صادرات به بازارهای خارجی نیز با کاهش ۱۷ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده است.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کشور با بیان اینکه در ۱۱ ماه گذشته پیش بینی‌ها و رشد تولید حاصل نشده است، گفت: این موضوع عوامل مختلف داخلی و خارجی دارد و بیشتر علت آن افزایش قیمت مواد داخلی است.

بهرامی افزود: وضعیت صادرات نیز به دلیل نوسانات ارز و معادلات بانکی با مشکل مواجه شده است.

این فعال تعاونی‌ها با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌ می‌شد تولید و صادرات فرش دستباف چند برابر افزایش یابد،‌ تصریح کرد: حداقل صادرات باید دو برابر می‌شد اما به دلیل عدم مدیریت شبکه توزیع مواد اولیه این مشکل به وجود آمد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بهرامی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت ابریشم رشد بیش از ۱۰۰ درصدی داشته بیان داشت: برای تقویت این صنعت مسئولان باید شبکه تولید و توزیع مواد اولیه را با کمک تعاونی‌ها ایجاد کنند.

به گفته مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های تولید کننده فرش دستباف کشور، نظارت و کنترل قیمت‌ها و بازار از دیگر مشکلات است که نیاز به اهتمام جدی مسئولان و تعاونی‌‌ها دارد.

وی تاکید کرد: سال گذشته برای این بخش ۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد تا در بخش آموزش و نیز حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی اقدام شود اما طی چند سال اخیر حمایتی صورت نگرفته است.

بهرامی عنوان کرد: بعد از ۳۰ سال هنوز به صنعت خودرو کمک می‌شود اما باز هم هر طور دلشان می‌خواهد قیمت‌ها را افزایش می‌دهند اما به این صنعت کمکی نمی‌شود.

این فعال تعاونی‌‌ها با بیان اینکه نزدیک به ۴۵ هزار نفر در این صنعت آموزش دیده‌اند، گفت: ۲۵ مرکز آموزشی در کشور ایجاد و تمام هزینه‌های آن از طریق تعاونی‌ها و کارآموزان تامین شده است و حتی برای هر نفر ۳۰ هزار تومان به خزانه دولت واریز می‌شود.

وی افزود: تمامی افرادی که گواهی مهارت دریافت کردند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×