اخبار نساجی

کاهش ۳۰ دلاری طلا در یک روز

 

کاهش ۳۰ دلاری طلا در یک روز

با تاکید فدرال رزرو آمریکا بر پایین نگه داشتن نرخ بهره دلار تا ۲۰۱۴ قیمت جهانی طلا در معاملات روز چهارشنبه با کاهش ۳۰ دلاری به ۱۶۶۶ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از رویترز نوشت: همزمان با اعلام فدرال رزرو آمریکا مبنی بر پایین نگه داشتن نرخ بهره تا سال ۲۰۱۴ و تغییر روند حرکت سرمایه، بهای طلا در بازارهای جهانی روز چهارشنبه برای سومین روز متوالی کاهش یافت.

پس از اینکه بن برنانکه، رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که هیچ علامتی که نشان دهد تسهیل بیشتری در سیاست پولی رخ خواهد داد، وجود ندارد، سرمایه گذاران سرمایه های خود را از طلا به سمت دلار روانه ساختند.

بهای هر اونس طلا در طی امروز ابتدا به ۱۶۸۱ دلار افزایش یافت، اما سپس به هر اونس ۱۶۶۶دلار کاهش یافت که این رقم نسبت به روز قبل ۳۰ دلار کاهش داشته است. بهای طلا در ماه سپتامبر، در پی تشدید بحران بدهی حوزه یورو، به ۱۹۲۰ دلار در هر اونس رسیده بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نیک ترونتان، از کارشناسان اقتصادی گفت: «پس از اینکه برنانکه سخنی از تسهیل سیاست پولی بر زبان نراند، طلا مجددا در مسیری نزولی قرار گرفت. اما همچنان خریدهای بانک مرکزی و افزایش تقاضا برای خرید طلا در بازارهای نوظهور آسیا و خصوصا چین، بر بازار طلا سایه افکنده است.» وی افزود: « ما دیگر شاهد افزایش قیمت طلا به بیش از ۱۷۰۰ دلار نخواهیم بود.»

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×