اخبار فرش ماشینی

کاهش چشمگیر سطح زیرکشت پنبه در خراسان‌شمالی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: خراسان‌شمالی فقط دارای یک کارخانه نساجی فعال است.

مهدی ملکشی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان‌شمالی، با اشاره به اینکه سطح زیر کشت پنبه در سال جاری به ۷۳۰۰ هکتار رسیده است، افزود: این مساحت نسبت به سال گذشته حدود ۸۰۰ هکتار کاهش یافته است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن وش در این استان جمع‌آوری شود که مقدار زیادی از محلوج تولیدی به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ملکشی در خصوص مشکلات فعلی تولید پنبه در استان اظهار کرد: کمبود آب یکی از معضلات تولید این محصول در سال جاری بوده است به طوری‌که این کمبود نگران‌کننده شده است.

وی با بیان اینکه تعداد دستگاه‌های برداشت این محصول در این استان فقط دو دستگاه کمباین بوده است، توضیح داد: علاوه بر آن در زمان برداشت این محصول، تعداد کارگر اندک بوده و هزینه برداشت بالا نیز می‌رود.

ملکشی اشباع بازار در زمان برداشت این محصول را یکی دیگر از مشکلات این محصول عنوان کرد.

وی تصریح کرد: قیمت تمام‌شده پنبه بدون احتساب سود کشاورز در سال جاری ۲۳ هزار ۷۹۰ ریال است که اگر قیمت وش افزایش نیابد زراعت پنبه مقرون به صرفه نخواهد بود و کشاورزان متضرر می‌شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×